Boeing yöneticisi Ed Pierson alarm veriyor: Yeni B-737’nin gelişimi çok hızlı ilerliyor – güvenlik pahasına. Ancak uyarıları dikkate alınmaz. İki çarpışmadan sonra paketini açar.
Ines Zöttl
Bu makale, Capital’in birinci sınıf dijital ürünü olan Capital+’nın satın alınmasıdır. Sert bir PLUS abonesi olarak sizin için, 29 Temmuz 2023’e kadar burada özel olarak mevcuttur. Bundan sonra, www.capital.de/plus adresinde yine yalnızca Capital+ abonelerine sunulacaktır.
Bu yıl Şubat ayında yepyeni Boeing 737 Max 8 parçalı bulutlu gökyüzüne ilk uçuşunu yaptığında Arizona’da hava neredeyse bahar gibi. Makine sadece önceki akşam Phoenix’teki Southwest havayoluna teslim edildi. Gemide 164 yolcu ile şu anda Houston, Teksas’a gidiyor. İki buçuk saat. Rutin.
Ancak kalkıştan kısa bir süre sonra pilotlar bir şeylerin ters gittiğini fark eder. Kaptan 3.300 metre yükseklikten kuleye bir acil durum mesajı gönderir: Uçağı otopilot modunda stabilize etmesi gereken teknoloji arızalıdır. Ekip geri dönmeye karar verir. Kalkıştan 23 dakika sonra, WN 971 sefer sayılı uçuş Arizona’nın başkentindeki havaalanına güvenli bir şekilde indi. Tüm yolcular güvende.
Ed Pierson olayı tartışırken sakinliğini koruyor ama sesinde kızgınlık var. Fabrikadan yeni çıkmış bir uçakla böyle bir şey nasıl olur diye soruyor: “Yeni normal bu mu?” Eski Boeing yöneticisi, 737 Max makinelerinin iki kazasının ardından açıklamaya katkıda bulunan ve uçak üreticisindeki şok edici suiistimalleri ortaya çıkaran birkaç muhbirden biri. Ama Pierson için her şey bitmedi. Daha fazla güvenlik için mücadeleyi misyonu haline getirdi.
Haberler İçin Takip Edin
Reklamsız ve her an iptal edilebilir
?
Ines Zöttl
Bu makale, Capital’in birinci sınıf dijital ürünü olan Capital+’nın satın alınmasıdır. Sert bir PLUS abonesi olarak sizin için, 29 Temmuz 2023’e kadar burada özel olarak mevcuttur. Bundan sonra, www.capital.de/plus adresinde yine yalnızca Capital+ abonelerine sunulacaktır.
Bu yıl Şubat ayında yepyeni Boeing 737 Max 8 parçalı bulutlu gökyüzüne ilk uçuşunu yaptığında Arizona’da hava neredeyse bahar gibi. Makine sadece önceki akşam Phoenix’teki Southwest havayoluna teslim edildi. Gemide 164 yolcu ile şu anda Houston, Teksas’a gidiyor. İki buçuk saat. Rutin.
Ancak kalkıştan kısa bir süre sonra pilotlar bir şeylerin ters gittiğini fark eder. Kaptan 3.300 metre yükseklikten kuleye bir acil durum mesajı gönderir: Uçağı otopilot modunda stabilize etmesi gereken teknoloji arızalıdır. Ekip geri dönmeye karar verir. Kalkıştan 23 dakika sonra, WN 971 sefer sayılı uçuş Arizona’nın başkentindeki havaalanına güvenli bir şekilde indi. Tüm yolcular güvende.
Ed Pierson olayı tartışırken sakinliğini koruyor ama sesinde kızgınlık var. Fabrikadan yeni çıkmış bir uçakla böyle bir şey nasıl olur diye soruyor: “Yeni normal bu mu?” Eski Boeing yöneticisi, 737 Max makinelerinin iki kazasının ardından açıklamaya katkıda bulunan ve uçak üreticisindeki şok edici suiistimalleri ortaya çıkaran birkaç muhbirden biri. Ama Pierson için her şey bitmedi. Daha fazla güvenlik için mücadeleyi misyonu haline getirdi.
Haberler İçin Takip Edin
Reklamsız ve her an iptal edilebilir
?