Trigema patronu
“Bir kaybeden olarak gömüldü”: Wolfgang Grupp, Schlecker ve Neckermann’a kızıyor
Wolfgang Grupp, Trigema’nın sahibi ve genel müdürüdür.
© Eventpress / Imago Resimleri
Uzun bir iş adamı olarak, Trigema patronu Wolfgang Grupp birçok girişimcinin gelip gittiğini gördü. Bir podcast’te, şimdi iflas etmiş diğer şirketlerden neden daha başarılı olduğundan bahsediyor.
1969’da Wolfgang Grupp, tekstil şirketi Trigema’yı babası Franz Grupp’tan devraldı. O sırada şirket 8,7 milyon avroluk satış kaydetti ve bankaya borçluydu. Satış rakamları artık üç haneli milyon aralığında.
Başarısının sadece kırılgan bir yapı olduğunu bilen 81 yaşındaki sahibine bir övgü. BVL podcast’inde Wolfgang Grupp, bir şirketin ne kadar çabuk iflas edebileceğinden bahsetti. Bunu diğer büyük şirketlerdeki uzun kariyeri boyunca gözlemledi. “Neckermann, Schlecker ve isimleri her neyse” de bir dönem çok başarılıydı. “Ama başarılı girişimciler olarak gömülmezler, başarısızlıklar olarak gömülürler.”
Wolfgang Grupp kısa vadeli başarıyı pek düşünmüyor
1975 yılında Anton Schlecker tarafından kurulan ve en çok eczaneleriyle tanınan Schlecker, 2012’de iflas başvurusunda bulunmak zorunda kaldı. Schlecker’in çocukları iflası geciktirmek, dolandırıcılık ve sadakatsizlikten hapse girdi. Neckermann mail order şirketi, Josef Neckermann tarafından kurulduktan 64 yıl sonra, aynı yıl feshedildi. Her iki şirket de savaş sonrası dönemde Federal Cumhuriyet’in şekillenmesine yardımcı oldu, kurucuları çok para kazandı. Ancak şirketleri 21. yüzyılda değişen piyasa koşullarında ayakta kalamadı.
Sohbette Grupp bu nedenle çağa ayak uydurmanın ne kadar önemli olduğunu vurguladı. Posta siparişi şirketleri o zamanlar bunu kabul etmezdi. Grupp, “Bana fiyatı vermezseniz sizi aralığın dışına atacağımı söylediler” dedi. Daha sonra mallarını Metro (Real, Kaufhof) veya Aldi gibi self servis mağazalara sattı. Diğer markalar ürünlerini oraya yerleştirmek istemedi, umursamadı: “Her zaman söyledim: Bir müşteri mallarımı ne kadar ucuza satarsa, o kadar hızlı daha fazlasını alır.”
Grupp ve şirketi için karşılığını veren bir yol. Diğer şirketler, çalışanlar ve yeni iş dünyası hakkında özlü sözleriyle tanınan iş adamı, kendi hayatının işini değerlendirmek konusunda isteksizdir. Kendisi başarıdan hiç bahsetmedi, şöyle diyor: “Mezarımın başında durduğunuzda başarılı olup olmadığımı anlayabilirsiniz.” Sanat “başarıyı atlatmaktır”.
Kaynak: BVL Podcast’i
Brandt, Nescafe & Co.
Bu üreticiler Aldi markalarının arkasında
Fotoğraf serisinde görebilirsiniz: Aldi Nord’da ev markalı ürünler, süpermarketteki markalı ürünlerden önemli ölçüde daha ucuzdur. Ancak bu gıdaların birçoğu tanınmış firmalar tarafından üretilmektedir.
#Konular
“Bir kaybeden olarak gömüldü”: Wolfgang Grupp, Schlecker ve Neckermann’a kızıyor
Wolfgang Grupp, Trigema’nın sahibi ve genel müdürüdür.
© Eventpress / Imago Resimleri
Uzun bir iş adamı olarak, Trigema patronu Wolfgang Grupp birçok girişimcinin gelip gittiğini gördü. Bir podcast’te, şimdi iflas etmiş diğer şirketlerden neden daha başarılı olduğundan bahsediyor.
1969’da Wolfgang Grupp, tekstil şirketi Trigema’yı babası Franz Grupp’tan devraldı. O sırada şirket 8,7 milyon avroluk satış kaydetti ve bankaya borçluydu. Satış rakamları artık üç haneli milyon aralığında.
Başarısının sadece kırılgan bir yapı olduğunu bilen 81 yaşındaki sahibine bir övgü. BVL podcast’inde Wolfgang Grupp, bir şirketin ne kadar çabuk iflas edebileceğinden bahsetti. Bunu diğer büyük şirketlerdeki uzun kariyeri boyunca gözlemledi. “Neckermann, Schlecker ve isimleri her neyse” de bir dönem çok başarılıydı. “Ama başarılı girişimciler olarak gömülmezler, başarısızlıklar olarak gömülürler.”
Wolfgang Grupp kısa vadeli başarıyı pek düşünmüyor
1975 yılında Anton Schlecker tarafından kurulan ve en çok eczaneleriyle tanınan Schlecker, 2012’de iflas başvurusunda bulunmak zorunda kaldı. Schlecker’in çocukları iflası geciktirmek, dolandırıcılık ve sadakatsizlikten hapse girdi. Neckermann mail order şirketi, Josef Neckermann tarafından kurulduktan 64 yıl sonra, aynı yıl feshedildi. Her iki şirket de savaş sonrası dönemde Federal Cumhuriyet’in şekillenmesine yardımcı oldu, kurucuları çok para kazandı. Ancak şirketleri 21. yüzyılda değişen piyasa koşullarında ayakta kalamadı.
Sohbette Grupp bu nedenle çağa ayak uydurmanın ne kadar önemli olduğunu vurguladı. Posta siparişi şirketleri o zamanlar bunu kabul etmezdi. Grupp, “Bana fiyatı vermezseniz sizi aralığın dışına atacağımı söylediler” dedi. Daha sonra mallarını Metro (Real, Kaufhof) veya Aldi gibi self servis mağazalara sattı. Diğer markalar ürünlerini oraya yerleştirmek istemedi, umursamadı: “Her zaman söyledim: Bir müşteri mallarımı ne kadar ucuza satarsa, o kadar hızlı daha fazlasını alır.”
Grupp ve şirketi için karşılığını veren bir yol. Diğer şirketler, çalışanlar ve yeni iş dünyası hakkında özlü sözleriyle tanınan iş adamı, kendi hayatının işini değerlendirmek konusunda isteksizdir. Kendisi başarıdan hiç bahsetmedi, şöyle diyor: “Mezarımın başında durduğunuzda başarılı olup olmadığımı anlayabilirsiniz.” Sanat “başarıyı atlatmaktır”.
Kaynak: BVL Podcast’i
Brandt, Nescafe & Co.
Bu üreticiler Aldi markalarının arkasında
Fotoğraf serisinde görebilirsiniz: Aldi Nord’da ev markalı ürünler, süpermarketteki markalı ürünlerden önemli ölçüde daha ucuzdur. Ancak bu gıdaların birçoğu tanınmış firmalar tarafından üretilmektedir.
#Konular