Beslenme: İttifak, FDP’yi çocukların reklam engellerine boyun eğmeye çağırıyor

EkoIte

Member
Beslenme
Alliance, FDP’yi çocukların reklam engellerine boyun eğmeye çağırıyor





Açılmış cips poşetleri nadiren ertesi güne artıklarla gelir. Fotoğraf

© Robert Michael/dpa


Çocuklar hala gıda endüstrisinin cazibesine kapılmaktadır. Bir ittifak da devam eden durumdan liberalleri sorumlu tutuyor.





Bilim, tüketici koruma ve çocuk koruma alanlarından yaklaşık 60 kuruluş, FDP’yi gençler için daha sağlıklı beslenmeyi teşvik etmek için daha fazlasını yapmaya çağırdı. İttifak, açık bir mektupta, Hür Demokratların çocuklara sağlıksız yiyeceklerin reklamına yönelik planlanan kısıtlamaları desteklemesini talep ediyor.


“Süddeutsche Zeitung”un (çevrimiçi) önceden aldığı FDP genel başkanı Christian Lindner’e hitaben yazılan mektuba göre, parti, reddiyle “bilimde ve uzman kuruluşlar arasında oybirliğiyle varılan görüş birliğine aykırı davranıyor”. Bu, “çocukların ve gençlerin sağlığının korunmasının açık bir şekilde reddedilmesi” anlamına gelir. İmzacılar arasında AOK Federal Derneği, Pediatristler Meslek Birliği, Alman Diyabet Derneği, Alman Kanser Araştırma Merkezi ve Alman Çocuk Fonu yer alıyor.


SPD, FDP ve Yeşiller, koalisyon anlaşmasındaki reklam kısıtlamaları konusunda genel olarak anlaştılar. Bunlar, 14 yaşından küçüklere yönelik program ve formatlarda gösterilen yüksek şeker, yağ ve tuz içeriğine sahip gıdaların reklamları için geçerli olmalıdır. FDP’de ise Federal Gıda Bakanı Cem Özdemir’in (Yeşiller) yasa tasarısına ilişkin çekinceleri var. Eleştirilerin ardından bakan, Haziran ayı sonunda planlanan kısıtlamaları tekrar sıkılaştırdı. Çok fazla şeker, yağ ve tuz içeren ürünlerin reklam yasakları artık özellikle çok sayıda çocuğun televizyon izlediği saatlerde yoğunlaşmalıdır.


dpa

#Konular