Pazar gününden itibaren
Berlin taksileri Uber'e karşı yardım alıyor: Bunun müşteriler için anlamı nedir?
Berlin'de “Unter den Linden” caddesinde taksi.
© IMAGO / Wolfgang Maria Weber
Başkentte taksiciler ile Uber şoförleri arasında şiddetli bir çatışma yaşanıyor. İkincisinin uzun zamandır bir avantajı vardı: sabit fiyatlar sunabiliyorlardı. Şimdi Berlin Senatosu bir düzenlemeyi değiştirdi ve rekabeti daha adil hale getirdi
Kalabalık Berlin'de taksiye binen herkesin bazen güçlü sinirlere veya kalın bir cüzdana sahip olması gerekir. Trafik sıkışıklıkları, sapmalar ve inşaat alanları A noktasından B noktasına kısa bir yolculuğu pahalı bir işe dönüştürebilir. Uber gibi yolculuk hizmetlerinin uzun süredir burada belirleyici bir avantajı vardı: Yolculuk başlamadan önce sabit bir fiyat üzerinde anlaşmaya varılabilir ve bu, gecikmeler durumunda bile artmaz.
Berlin taksi şirketlerinin talebi üzerine şehrin Senatosu karşı önlemler aldı: Bu Pazar gününden itibaren müşteriler ve sürücüler, rakibi Uber'e çok benzer şekilde taksiye binerken veya taksi rezervasyonu yaparken sabit bir fiyat üzerinde anlaşabilecekler.
Senato'nun geçtiğimiz salı günü onayladığı yeni düzenleme, bu cumartesi resmi kanun ve yönetmelik gazetesinde yayınlanacak ve bir gün sonra yürürlüğe girecek. Trafik otoritesi bu bilgiyi Perşembe günü yayınladı. Senato'nun onayından sonra kesin başlangıç tarihi başlangıçta belirsizdi.
Koridorlu sabit fiyat
Şu ana kadar ücretler öncelikle kat edilen mesafeye göre hesaplanıyordu. Yeni düzenleme, önceden rezervasyonu yapılan yolculuklar için artık taksi şirketlerinin yolculara önceden belirlenmiş bir ücret sunmasına olanak tanıyor.
Bu, ilk önce fiyatı hesaplayan yazılım kullanılarak yapılır. Fiyatın belirlenmesinde varış noktasına giden en kısa yol esas alınır. Nihai sabit fiyatın bu değer civarında belirli bir fiyat aralığında olması gerekir. Yüzde 20'lik yukarı ve yüzde 10'luk aşağı yönlü dalgalanmalara izin veriliyor.
Yeni düzenleme başlangıçta yalnızca Berlin şehir bölgesi için geçerli olacak. Havaalanına gidiş gibi rotalar henüz bu şekilde faturalandırılamıyor. Ancak Ulaştırma Senatörü Ute Bonde (CDU) bu konuda tartışmaların sürdüğünü söyledi. BER havalimanına da “yakında” sabit fiyatla ulaşılabilir hale gelmeli.
lpb
#Konular
Berlin taksileri Uber'e karşı yardım alıyor: Bunun müşteriler için anlamı nedir?
Berlin'de “Unter den Linden” caddesinde taksi.
© IMAGO / Wolfgang Maria Weber
Başkentte taksiciler ile Uber şoförleri arasında şiddetli bir çatışma yaşanıyor. İkincisinin uzun zamandır bir avantajı vardı: sabit fiyatlar sunabiliyorlardı. Şimdi Berlin Senatosu bir düzenlemeyi değiştirdi ve rekabeti daha adil hale getirdi
Kalabalık Berlin'de taksiye binen herkesin bazen güçlü sinirlere veya kalın bir cüzdana sahip olması gerekir. Trafik sıkışıklıkları, sapmalar ve inşaat alanları A noktasından B noktasına kısa bir yolculuğu pahalı bir işe dönüştürebilir. Uber gibi yolculuk hizmetlerinin uzun süredir burada belirleyici bir avantajı vardı: Yolculuk başlamadan önce sabit bir fiyat üzerinde anlaşmaya varılabilir ve bu, gecikmeler durumunda bile artmaz.
Berlin taksi şirketlerinin talebi üzerine şehrin Senatosu karşı önlemler aldı: Bu Pazar gününden itibaren müşteriler ve sürücüler, rakibi Uber'e çok benzer şekilde taksiye binerken veya taksi rezervasyonu yaparken sabit bir fiyat üzerinde anlaşabilecekler.
Senato'nun geçtiğimiz salı günü onayladığı yeni düzenleme, bu cumartesi resmi kanun ve yönetmelik gazetesinde yayınlanacak ve bir gün sonra yürürlüğe girecek. Trafik otoritesi bu bilgiyi Perşembe günü yayınladı. Senato'nun onayından sonra kesin başlangıç tarihi başlangıçta belirsizdi.
Koridorlu sabit fiyat
Şu ana kadar ücretler öncelikle kat edilen mesafeye göre hesaplanıyordu. Yeni düzenleme, önceden rezervasyonu yapılan yolculuklar için artık taksi şirketlerinin yolculara önceden belirlenmiş bir ücret sunmasına olanak tanıyor.
Bu, ilk önce fiyatı hesaplayan yazılım kullanılarak yapılır. Fiyatın belirlenmesinde varış noktasına giden en kısa yol esas alınır. Nihai sabit fiyatın bu değer civarında belirli bir fiyat aralığında olması gerekir. Yüzde 20'lik yukarı ve yüzde 10'luk aşağı yönlü dalgalanmalara izin veriliyor.
Yeni düzenleme başlangıçta yalnızca Berlin şehir bölgesi için geçerli olacak. Havaalanına gidiş gibi rotalar henüz bu şekilde faturalandırılamıyor. Ancak Ulaştırma Senatörü Ute Bonde (CDU) bu konuda tartışmaların sürdüğünü söyledi. BER havalimanına da “yakında” sabit fiyatla ulaşılabilir hale gelmeli.
lpb
#Konular