VADODARA: Kredi sırasında hedeflere ulaşma baskısı, bir müşteriye faiziyle yaklaşık 14 lakh Rs ödemesi emredilen Baroda of Baroda (BoB) için maliyetli bir olaya dönüştü.
sipariş geçildi Dhaval Soniönde gelen kamu sektörü bankasını “haksız iş uygulamalarına” varan kurallara göre hareket etmemekten sorumlu tutan Vadodara Bölgesi Tüketici Anlaşmazlıklarını Düzeltme Komisyonu’nun (Ek) bir üyesi.
Bankanın şikayetçiye borç olarak dokuz crore Rs gösterdiği bildirildi. Ajay Şah yetkililer ona, belirtilen hedefe ulaştıklarını göstermek için miktarın yalnızca defterlerde olduğunu söylediler.
Vadodaralı bir iş adamı olan Shah, Haziran 2017’de tüketici forumunda BoB’ye karşı bankanın iki aydan fazla bir süre boyunca kendisinden EMI’leri ve faizi haksız yere tahsil ettiğini iddia ederek şikayette bulunmuştu. Şikayette belirtilen Şah Mumbai’de 15 crore değerinden daha fazla bir daire rezervasyonu yapmıştı ve BOB önce 8.34 Rs değerinde bir krediyi onayladı ve bunun 1.60 Rs’si kredi hesabına yatırıldı.
Shah, kredi miktarını artırmak isteyen bankayla tekrar temasa geçti ve banka yetkilileri 20 Mart 2017’de 11,22 Rs’yi onaylamayı kabul etti. ödeme talep etmemiş olsa bile yeni bir kredi hesabı.
Bankanın, fiilen bir para çekme emri vermeden kredi hesabına 9.61 Rs’nin yatırıldığını gösterdiğini söyledi.
Banka yetkilileriyle temasa geçtiğinde, kredi süresi boyunca iyi performans gösterdiklerini göstermek için, ödünç alınan paranın fiilen ödeme yapılmadan hesabına yatırıldığını gösterdiklerini söylediler. Shah ayrıca, banka yetkililerinin kendisine para gerçekten ödenene kadar EMI veya herhangi bir faiz ödemek zorunda kalmayacağını söylediğini iddia etti.
26 Mayıs 2017’de BOB, hesabına 9,61 Rs crore yatırdı. Shah forumda bankanın mektubunda belirtilen kurallara göre EMI ödemesinin kredi tutarının ödenmesinden bir ay sonra başladığını savundu.
Kredi fiilen Mayıs ayında ödenirken, banka ondan Nisan ve Mayıs ayları için faiz tutarı cezasıyla birlikte toplam 15.47 Rs borç aldı. Shah, bankanın şikayet hücresine yazıp konuyu gündeme getirdi, ancak hiçbir şey olmadı.
Parayı geri almak için tüketici forumunda bir dava açmadan önce temerrüde düşmediğinden emin olmak için 17.13 lakh Rs ödedi. Ancak BOB, Shah’ın iddialarını yalanladı ve krediyi kurallara uygun olarak onayladığını ve ödediğini söyledi.
Tüketici forumu, bankanın krediyi öderken yerleşik kurallarına ve krediyi erken ödemeye yönelik yaptırım mektubuna aykırı davrandığını tespit etti. Forum ayrıca, paranın banka tarafından kredi sözleşmesinde iyi performans göstermek için yaptırım mektubu kurallarına aykırı olarak dağıtıldığını ve haksız ticari uygulamalar teşkil ettiğini söyledi.
Yaptırım mektubuna göre Shah’ın Haziran 2017’den itibaren EMI ödemesinden sorumlu olduğunu belirten forum, BoB’ye Eylül 2017’den paranın fiilen ödendiği güne kadar yıllık %8,35 faizle 13,93 lakh Rs ödemesini emretti. BoB’ye ayrıca zihinsel taciz için Shah’a 25.000 Rs ve yasal ücretler için 25.000 Rs ödemesi emredildi.
sipariş geçildi Dhaval Soniönde gelen kamu sektörü bankasını “haksız iş uygulamalarına” varan kurallara göre hareket etmemekten sorumlu tutan Vadodara Bölgesi Tüketici Anlaşmazlıklarını Düzeltme Komisyonu’nun (Ek) bir üyesi.
Bankanın şikayetçiye borç olarak dokuz crore Rs gösterdiği bildirildi. Ajay Şah yetkililer ona, belirtilen hedefe ulaştıklarını göstermek için miktarın yalnızca defterlerde olduğunu söylediler.
Vadodaralı bir iş adamı olan Shah, Haziran 2017’de tüketici forumunda BoB’ye karşı bankanın iki aydan fazla bir süre boyunca kendisinden EMI’leri ve faizi haksız yere tahsil ettiğini iddia ederek şikayette bulunmuştu. Şikayette belirtilen Şah Mumbai’de 15 crore değerinden daha fazla bir daire rezervasyonu yapmıştı ve BOB önce 8.34 Rs değerinde bir krediyi onayladı ve bunun 1.60 Rs’si kredi hesabına yatırıldı.
Shah, kredi miktarını artırmak isteyen bankayla tekrar temasa geçti ve banka yetkilileri 20 Mart 2017’de 11,22 Rs’yi onaylamayı kabul etti. ödeme talep etmemiş olsa bile yeni bir kredi hesabı.
Bankanın, fiilen bir para çekme emri vermeden kredi hesabına 9.61 Rs’nin yatırıldığını gösterdiğini söyledi.
Banka yetkilileriyle temasa geçtiğinde, kredi süresi boyunca iyi performans gösterdiklerini göstermek için, ödünç alınan paranın fiilen ödeme yapılmadan hesabına yatırıldığını gösterdiklerini söylediler. Shah ayrıca, banka yetkililerinin kendisine para gerçekten ödenene kadar EMI veya herhangi bir faiz ödemek zorunda kalmayacağını söylediğini iddia etti.
26 Mayıs 2017’de BOB, hesabına 9,61 Rs crore yatırdı. Shah forumda bankanın mektubunda belirtilen kurallara göre EMI ödemesinin kredi tutarının ödenmesinden bir ay sonra başladığını savundu.
Kredi fiilen Mayıs ayında ödenirken, banka ondan Nisan ve Mayıs ayları için faiz tutarı cezasıyla birlikte toplam 15.47 Rs borç aldı. Shah, bankanın şikayet hücresine yazıp konuyu gündeme getirdi, ancak hiçbir şey olmadı.
Parayı geri almak için tüketici forumunda bir dava açmadan önce temerrüde düşmediğinden emin olmak için 17.13 lakh Rs ödedi. Ancak BOB, Shah’ın iddialarını yalanladı ve krediyi kurallara uygun olarak onayladığını ve ödediğini söyledi.
Tüketici forumu, bankanın krediyi öderken yerleşik kurallarına ve krediyi erken ödemeye yönelik yaptırım mektubuna aykırı davrandığını tespit etti. Forum ayrıca, paranın banka tarafından kredi sözleşmesinde iyi performans göstermek için yaptırım mektubu kurallarına aykırı olarak dağıtıldığını ve haksız ticari uygulamalar teşkil ettiğini söyledi.
Yaptırım mektubuna göre Shah’ın Haziran 2017’den itibaren EMI ödemesinden sorumlu olduğunu belirten forum, BoB’ye Eylül 2017’den paranın fiilen ödendiği güne kadar yıllık %8,35 faizle 13,93 lakh Rs ödemesini emretti. BoB’ye ayrıca zihinsel taciz için Shah’a 25.000 Rs ve yasal ücretler için 25.000 Rs ödemesi emredildi.