Vadodara: Bir banka, sloan hesap kapatma işlemi zaman alıyorsa müşteriden faiz talep edemez. Bir Vadodara tüketici forumu, Kotak Mahindra Bank Ltd’den kredi hesabını kapatmaya çalışan müşteriye uyguladığı faiz miktarını ödemesini istedi.
Rajnikant Panchmatia, bir sakini müjmahuda yolubankaya dava açtı Jagrut Nagrik 2017 yılında. Şikayetinde 2015 yılında bankadan 40 lakh Rs emlak kredisi aldığını söyledi. Panchmatia 1 Eylül 2016’da kredi ödemesi için 38 lakh Rs tutarında bir talep makbuzu ile bankaya başvurdu ve bankadan kredi hesabını kapatmasını istedi.
27 Eylül 2016’da kredisinin bakiye transferi için başvurdu. Hesabı 10 Ekim 2016’da kapatıldı, ancak banka kredi hesabını kapatmak için geçen günler için ondan 54.292 Rs faiz aldı. Panchmatia daha sonra tüketici forumuna başvurdu ve kredi tasfiye şartı taslağının 31 Ağustos 2016’ya kadar hazır olması için dua etti, ancak banka bunu kabul etmedi ve ondan bir haciz mektubu beklemesini istedi.
Panchmatia ayrıca, bankanın kredi kapatma sürecini 47 gün geciktirerek kendisini faiz ödemeye zorladığını iddia etti. Banka, 1 Eylül 2016’da Panchmatia’nın kredi hesabının kapatılmasını talep ettiğini ancak 27 Eylül 2016’da bakiye kredinin ICICI Bank’a havale edilmesini talep ettiğini savundu. Kotak Bank, yeni talebin kendilerini biten bir süreci daha başlatmaya yönelttiğini ve nihayet kredinin 10 Ekim 2016’da kapatıldığını söyledi.
Banka ayrıca özel bir şirket olmadığını, kural ve düzenlemelere göre hareket etmesi ve belirli prosedürleri izlemesi gereken çok uluslu bir şirket olduğunu savundu. Banka, ödenmemiş kredinin yüzde dört ön ödeme ücretinden feragat ederek Panchmatia’ya mali fayda sağladığını söyledi.
Her iki tarafı da dinledikten sonra, Vadodara Tüketici Anlaşmazlıklarını Düzeltme Komisyonu (Ek), rakibin sunduğu haciz teklifiyle birlikte yalnızca iddia taslağının sunulması gerektiğini söyledi.
Forum, bankanın celp teklifini kabul etmesi veya şikayetçinin 1 Eylül 2016 tarihinde kredi hesabına yatırmasına izin vermesi durumunda, kredi hesabının aynı gün kapatılacağını tespit etti. Ve bundan sonraki süreçte faiz alınması söz konusu olmayacaktı.
Forum, “Bu hızlı iletişim ve rekabet çağında, rakibin taslak talebi kabul edebileceğine ve aynı şeyi şikayetçinin kredi hesabına yatırabileceğine inanıyoruz, bu olmadı” dedi. rakibin davranışı ve bu sadece servis eksikliği değil, aynı zamanda ihmaldir.