Banka, kredi hesabının kapatılmasında gecikme nedeniyle faiz talep edemez, mahkeme kararı | Vadodara haberleri

EkoIte

Member


VADODARA: Bir banka, kredi hesabı kapatma işlemi zaman alıyorsa müşteriden faiz talep edemez. Vadodara’dan bir tüketici forumu bunu istedi Kotak Mahindra Bankası Ltd. kredi hesabını kapatmaya çalışan müşterisine uyguladığı faizi ödemek.
Rajnikant Panchmatia, bir sakini müjmahuda yolubankaya dava açtı Jagrut Nagrik 2017 yılında. Şikayetinde 2015 yılında bankadan 40 lakh Rs emlak kredisi aldığını söyledi. Panchmatia 1 Eylül 2016’da kredi ödemesi için 38 lakh Rs tutarında bir talep makbuzu ile bankaya başvurdu ve bankadan kredi hesabını kapatmasını istedi.
27 Eylül 2016’da kredisinin bakiye transferi için başvurdu. Hesabı 10 Ekim 2016’da kapatıldı, ancak banka kredi hesabını kapatmak için geçen günler için ondan 54.292 Rs faiz aldı.
Panchmatia daha sonra tüketici forumuna başvurdu ve kredi uzlaşma taslağının 31 Ağustos 2016’da hazır olması için dua etti, ancak banka kabul etmedi ve ondan bir haciz mektubu beklemesini istedi.
Panchmatia ayrıca, bankanın kredi kapatma sürecini 47 gün geciktirerek kendisini faiz ödemeye zorladığını iddia etti. Banka, 1 Eylül 2016’da Panchmatia’nın kredi hesabının kapatılmasını talep ettiğini ancak 27 Eylül 2016’da bakiye kredinin ICICI Bank’a havale edilmesini talep ettiğini savundu. Kotak Bank, yeni talebin kendilerini biten bir süreci daha başlatmaya yönelttiğini ve sonunda 10 Ekim 2016’da kredi kapanışının tamamlandığını söyledi.
Banka ayrıca özel bir şirket olmadığını, kural ve düzenlemelere göre hareket etmesi ve belirli prosedürleri izlemesi gereken çok uluslu bir şirket olduğunu savundu. Banka, ödenmemiş kredinin yüzde dört ön ödeme ücretinden feragat ederek Panchmatia’ya mali fayda sağladığını söyledi.
Her iki tarafı da dinledikten sonra, Vadodara Tüketici Anlaşmazlıklarını Düzeltme Komisyonu (Ek), rakibin sunduğu haciz teklifiyle birlikte yalnızca iddia taslağının sunulması gerektiğini söyledi.
Forumda, bankanın celp teklifini kabul etmesi veya şikayetçinin 1 Eylül 2016 tarihinde kredi hesabına yatırılmasına izin vermesi durumunda kredi hesabının aynı gün kapatılacağı kaydedildi. Ve bundan sonraki süreçte faiz alınması söz konusu olmayacaktı.
Forum, “Bu hızlı iletişim ve rekabet çağında, rakibin taslak talebi kabul edebileceğine ve aynı şeyi şikayetçinin kredi hesabına yatırabileceğine inanıyoruz, bu olmadı” dedi ve bunun kasıtlı ve mantıksız olduğunu da sözlerine ekledi. davranış rakibin tarafındadır ve bu sadece servis eksikliği değil, aynı zamanda ihmaldir.
Forum bankaya ödeme emri verdi Panchmatia ₺ 48.957, şikayetin yapıldığı tarihten itibaren yüzde dokuz faizle birlikte. Rakibe ayrıca şikayetçiye zihinsel taciz ve yasal masraflar için her birine 5.000 Rs ödemesi emredildi.