VARANASI: Hindistan Hükümeti Demiryolları Bakanı Ashwini Vaishnav öyle söyledi Varanasi düğümü Kashi istasyonu ise önümüzdeki 50 yılın ihtiyaçları dikkate alınarak dünya standartlarında istasyonlara dönüştürülecek.
Banaras Hindu Üniversitesi’nden öğrencilerle etkileşim kurarken ve HTE (BHU) Cumartesi günü amfitiyatro gerekçesiyle, bakan Hindistan Hükümeti tarafından Hindistan’ın demiryollarını dönüştürmek için alınan bir dizi önlem hakkında konuştu. Hükümetin, yolcuların en iyi deneyimi yaşamasını sağlamak için Hindistan genelinde yeni birinci sınıf tren istasyonları geliştirmek için çalıştığını söyledi. Birlik kabinesinin Ahmedabad, Gandhinagar, Charbagh Lucknow, Chennai, Bengaluru Cantt, Madurai dahil olmak üzere ülkede 50 tren istasyonunun geliştirilmesine onay verdiğini bildirdi. 45 istasyonda çalışmalara başlandı.
Başbakan liderliğinde Hindistan Demiryolları’nın Önce Ulus, Daima Önce ruhuyla altyapıyı güçlendirmek için çalıştığını söyledi. Başbakan, şehrin kimliğinin birkaç şehrin tren istasyonlarında görünür olmasını istediğini de sözlerine ekledi. Tren istasyonunun şehrin iki yakasını birbirine bağlayan istasyon olması gerektiğini ve bunun için tren istasyonunun genişletilmesinin yapıldığını vurguladı. Ayrıca insanların bekleme listelerinden, güçlüklerden ve tren hareket gecikmelerinden kurtulması için kapasiteler artırılacak” dedi.
Bakan, Hindistan’da yapılan demiryolu araçları sektöründeki yeni gelişmeler hakkında şunları söyledi: Vande Bharat yeni bir kriter olarak ortaya çıkmıştır. Modern tesislerle donatılmış olan Vande Bharat Ekspres trenleri ülkenin her yerine sefer yapmaktadır. Bakan, toplam 475 Vande Bharat treninin Hindistan’ın farklı bölgelerini birbirine bağlayacağını söyledi. Yeni demiryolu hattı yapım hızının son 10 yılda arttığını söyledi. 2012’de bu, günde sadece 4 km idi; bugün üçe katlanarak 12 km/gün’e çıktı ve bunun yakında 20 km/gün olması bekleniyor. Hindistan demiryollarının özelleştirilmesiyle ilgili bir soruya yanıt olarak, Hindistan büyüklüğündeki bir ülkede demiryollarının karmaşık bir yapı olduğunu, bu nedenle hükümet döneminde en uygun olduğu için özelleştirilmeyeceklerini açıkladı. Ayrıca olası durgunluk zamanlarındaki işlerle ilgili soruyu da yanıtladı. Bakan, yakın gelecekte demiryolu sektöründe yaklaşık 1.48 lakh yeni istihdam yaratılmasının beklendiğini söyledi. Bakan, halkı Rs’lik büyük yatırım hakkında bilgilendirdi. Yarı iletken çip endüstrisinde 76.000 crore. Hindistan’ın artık dünyanın en büyük ikinci mobil üreticisi haline geldiğini söyledi. Hindistan, dünyada uçtan uca mobil kule tesisleri ve 5G teknolojisi ile donatılmış altıncı ülke haline geldi. Öğrencileri 2047’ye kadar ülkeyi birleştirmeye çağırdı.
Ona göre 5G alanında da çalışmalar büyük bir hızla ilerliyor. Ülkede 100 üniversitede 5G laboratuvarı kurulacağını söyledi. Şu anda her hafta 2.500 5G kulesi dikmek için bir hedef belirlendiğini, ancak gelecek yılın Ocak ayına kadar başbakanın her hafta 10.000 5G kulesi inşa edilmesini istediğini söyledi. Bir sonraki Diwali’de 5G ağının ülkenin çoğu yerine ulaşacağına söz verdi.
Banaras Hindu Üniversitesi’nden öğrencilerle etkileşim kurarken ve HTE (BHU) Cumartesi günü amfitiyatro gerekçesiyle, bakan Hindistan Hükümeti tarafından Hindistan’ın demiryollarını dönüştürmek için alınan bir dizi önlem hakkında konuştu. Hükümetin, yolcuların en iyi deneyimi yaşamasını sağlamak için Hindistan genelinde yeni birinci sınıf tren istasyonları geliştirmek için çalıştığını söyledi. Birlik kabinesinin Ahmedabad, Gandhinagar, Charbagh Lucknow, Chennai, Bengaluru Cantt, Madurai dahil olmak üzere ülkede 50 tren istasyonunun geliştirilmesine onay verdiğini bildirdi. 45 istasyonda çalışmalara başlandı.
Başbakan liderliğinde Hindistan Demiryolları’nın Önce Ulus, Daima Önce ruhuyla altyapıyı güçlendirmek için çalıştığını söyledi. Başbakan, şehrin kimliğinin birkaç şehrin tren istasyonlarında görünür olmasını istediğini de sözlerine ekledi. Tren istasyonunun şehrin iki yakasını birbirine bağlayan istasyon olması gerektiğini ve bunun için tren istasyonunun genişletilmesinin yapıldığını vurguladı. Ayrıca insanların bekleme listelerinden, güçlüklerden ve tren hareket gecikmelerinden kurtulması için kapasiteler artırılacak” dedi.
Bakan, Hindistan’da yapılan demiryolu araçları sektöründeki yeni gelişmeler hakkında şunları söyledi: Vande Bharat yeni bir kriter olarak ortaya çıkmıştır. Modern tesislerle donatılmış olan Vande Bharat Ekspres trenleri ülkenin her yerine sefer yapmaktadır. Bakan, toplam 475 Vande Bharat treninin Hindistan’ın farklı bölgelerini birbirine bağlayacağını söyledi. Yeni demiryolu hattı yapım hızının son 10 yılda arttığını söyledi. 2012’de bu, günde sadece 4 km idi; bugün üçe katlanarak 12 km/gün’e çıktı ve bunun yakında 20 km/gün olması bekleniyor. Hindistan demiryollarının özelleştirilmesiyle ilgili bir soruya yanıt olarak, Hindistan büyüklüğündeki bir ülkede demiryollarının karmaşık bir yapı olduğunu, bu nedenle hükümet döneminde en uygun olduğu için özelleştirilmeyeceklerini açıkladı. Ayrıca olası durgunluk zamanlarındaki işlerle ilgili soruyu da yanıtladı. Bakan, yakın gelecekte demiryolu sektöründe yaklaşık 1.48 lakh yeni istihdam yaratılmasının beklendiğini söyledi. Bakan, halkı Rs’lik büyük yatırım hakkında bilgilendirdi. Yarı iletken çip endüstrisinde 76.000 crore. Hindistan’ın artık dünyanın en büyük ikinci mobil üreticisi haline geldiğini söyledi. Hindistan, dünyada uçtan uca mobil kule tesisleri ve 5G teknolojisi ile donatılmış altıncı ülke haline geldi. Öğrencileri 2047’ye kadar ülkeyi birleştirmeye çağırdı.
Ona göre 5G alanında da çalışmalar büyük bir hızla ilerliyor. Ülkede 100 üniversitede 5G laboratuvarı kurulacağını söyledi. Şu anda her hafta 2.500 5G kulesi dikmek için bir hedef belirlendiğini, ancak gelecek yılın Ocak ayına kadar başbakanın her hafta 10.000 5G kulesi inşa edilmesini istediğini söyledi. Bir sonraki Diwali’de 5G ağının ülkenin çoğu yerine ulaşacağına söz verdi.