Avrupa Şampiyonası'nda demir yolu kaosu: Wissing: Bahn, Avrupa Şampiyonası'nda kendini aşırı zorladı

EkoIte

Member
Avrupa Şampiyonası'nda demiryollarında kaos
Wissing: Bahn, Avrupa Şampiyonası'nda kendini aştı





Ulaştırma Bakanı Wissing'e göre demir yolu Avrupa Şampiyonası'nda kendini aştı. (Arşiv fotoğrafı) Fotoğraf

© Andreas Arnold/dpa


Çok söz verildi, azı yerine getirildi: Deutsche Bahn, Avrupa Futbol Şampiyonası sırasında iyi bir izlenim bırakmadı. Ulaştırma bakanının bu konuda söyleyecek net sözleri var – ve iyileştirme sözü veriyor.





Ulaştırma Bakanı Volker Wissing'e (FDP) göre, Deutsche Bahn Avrupa Futbol Şampiyonası sırasında çok fazla yük üstlendi. “Bazı taraftarların başına gelenler Almanya'nın standartlarına uymuyor ve benim ulaşım altyapımız için sahip olduğum standartlara uymuyor,” dedi “Welt am Sonntag” gazetesine. “Avrupa Şampiyonası sırasında her gün trenlerde 10.000 ek koltuk sağlayacağı duyurusuyla, DB kendini aştı.” Bunun ardındaki niyet kesinlikle iyiydi. Ancak, ağ mevcut haliyle bu ek kapasiteyle baş edemiyor.



Deutsche Bahn yönetim kurulu kötü şanstan bahsediyor


Turnuvanın ilk haftalarında sık sık yağan yoğun yağmur durumu daha da kötüleştirdi. Wissing, “Ağ, bu tür aşırı hava koşulları için tasarlanmamış çünkü drenaj sistemleri bu su kütlelerini ememiyor,” dedi.


Demiryolu altyapısı başkanı Berthold Huber kendi şirketini savundu. “Gerçekten elimizden gelen her şeyi yaptık. Altyapı üzerinde mümkün olduğunca az etki yaratmak için gerekli olmayan tüm inşaat alanlarını erteledik ve iptal ettik,” dedi Deutschlandfunk'a. Ancak bazen kötü şans, kötü şansı takip eder. “Daha sonra, özellikle Würzburg ve Nürnberg arasında bir barajı aşağı yukarı yıkan sel felaketi yaşadık.”


Ancak bu, demir yolunun altyapının yenilenmesi gibi yapısal nedenlere değinmesi gerektiği gerçeğini değiştirmiyor. Huber, “Avrupa Futbol Şampiyonası'nın bir şeyi netleştirdiğine inanıyorum” diye vurguladı. “Altyapının kapasitesinin açıkça sınırında olduğu, hatta belki de ötesinde olduğu.”


İyileştirmeler yakında gelecek


Bakan iyileştirmeler duyurdu. Bu Pazartesi, Frankfurt ve Mannheim arasındaki sözde Riedbahn'ın yenilenmesi başlıyor. Önümüzdeki yıllarda tamamen yenilenecek olan 41 yoğun kullanılan koridordan biri. Rotalar, inşaat çalışmaları için aylarca tamamen kapalı kalacak. Bu nedenle yolcular başlangıçta ek stresle karşı karşıya kalacak. Ancak Riedbahn biter bitmez yolcular tüm demiryolu trafiğinde iyileştirmeler fark edecek, diye vurguluyor Wissing.


Ancak inşaat sektörü, tüm rotaların 2031'e kadar gerçekten modernize edilip edilemeyeceği konusunda şüphelerini dile getirdi. Alman İnşaat Endüstrisi Derneği Genel Müdürü Tim-Oliver Müller, “Welt am Sonntag”a “Şirketler hala gerçekçi kapasite planları yapamıyor çünkü politikacılar ve DB anlaşamıyor” dedi. “Bu nedenle şu anda planlanan 41 koridor yenilemesinin tamamının 2031'e kadar tamamlanmayacağından çok eminim.” Tüm projeyi zamana yaymak mantıklı olacaktır.


dpa

#Konular