Arıza yardımcısı: ADAC: Daha fazla üye, daha fazla arıza, daha az para kaldı

EkoIte

Member
Yol yardımı
ADAC: Daha fazla üye, daha fazla arıza, daha az para kaldı





ADAC üyelerinin sayısı artıyor. Fotoğraf

© Hannes P. Albert/dpa


Almanya'nın en büyük kulübü ADAC büyümeye devam ediyor. Ancak birçok aksilik sonuca etki ediyor. Ve ikinci bir konu genel kurulda hararetli tartışmalar vaat ediyor.





Almanya'nın en büyük kulübü büyümeye devam etti. ADAC Başkanı Christian Reinicke'nin Cumartesi günü Bremen'de yapılan genel kurul toplantısı öncesinde söylediği gibi, üye sayısı geçen yıl 380.000 artarak 21,8 milyona yükseldi. Reinicke, “Üyelerin çoğu yol yardımı nedeniyle bize geliyor” dedi. Ancak yeni üyelerin dörtte üçü, ek hizmetlerle birlikte daha pahalı olan premium üyeliği tercih etti.



Yönetim kurulu üyesi Oliver Weissenberger, yıllık sonucun hala “önceki yılın oldukça altında çünkü daha fazla arıza yaşadık” dedi. Sürücüler araçlarını daha uzun süre tutuyor ve filo yaşlanıyor. Karayolu devriye görevlerinin sayısı 3,4 milyondan 3,5 milyonun üzerine çıktı. Dernek mali rakamları genel kurulda açıklamak istiyor.


Bu yıl 18 bölgesel kulüpten yaklaşık 230 delegenin bir araya geldiği genel kurul toplantısının odak noktası “elektromobilitenin fırsatları ve riskleri” oldu. Kulübün yönetimi, Reinicke'nin de söylediği gibi “birçok üyenin e-mobilite konusunda şüpheci olması” nedeniyle hararetli bir tartışma bekliyor.


Başkanlık Divanı, “e-mobilitenin şu anda arabaları iklim açısından nötr bir şekilde çalıştırmanın ve iklim hedeflerine ulaşmanın tek yolunun” olduğuna inanıyor ve olumlu vurgular oluşturmaya çalışıyor. ADAC, 150'den fazla elektrikli modeli tavsiye ediyor ve test etti. Dernek, 2035'ten itibaren AB'de yeni otomobil satışlarında içten yanmalı motorları aşamalı olarak kaldırmaya hazırlanıyor. Reinicke, “Ancak teknolojiye açık kalması gerekiyor” dedi. Hidrojen, yakıt hücreleri veya e-yakıtlar göz ardı edilmemelidir. Almanya'da 40 milyondan fazla benzinli ve dizel araçtan oluşan mevcut bir filo bulunmaktadır.


Weissenberger, ADAC arıza yardımına gelince, “öngörülebilir gelecekte herhangi bir elektrikli arabayı filomuza katamayacağız” dedi. 600 kilogramlık alet ve ekipman yükü taşıyan araçlar bunun için çok ağır, “bu nedenle menzilimiz dizlerimize kadar daralacak.” Ayrıca arıza asistanlarının gerekirse başka bir aracı da çekebilmesi gerekecek. Yollarda daha fazla iklim dostu olabilmek için, yol yardım arabalarının yakıtının giderek daha fazla biyodizel HVO100 ile doldurulması gerekiyor.


dpa

#Konular