Araç yapımı: Araştırma: Alman otomotiv tedarikçileri dünya pazar paylarını kaybediyor

EkoIte

Member
araç yapımı
Araştırma: Alman otomotiv tedarikçileri dünya pazar payını kaybediyor





Bir otomotiv tedarikçisinin üretiminde eksantrik milleri bir çerçeve üzerinde yer alır. Fotoğraf

© Sebastian Kahnert/dpa-Zentralbild/dpa


Yapılan bir araştırmaya göre Almanya’daki otomotiv tedarikçileri uluslararası rekabette geri kalıyor. Yakalayabilirler mi?





Sektörde yapılan bir araştırmaya göre Alman otomotiv tedarikçileri uluslararası rekabette geri kalıyor ve küresel pazar payını kaybediyor. Yönetim danışmanlığı şirketi PwC, geçen yıl ortalama yüzde 13’lük satış büyümesiyle, “küresel olarak Avrupa’nın (yüzde 21), Asya’nın (yüzde 23) ve Amerika’nın (yüzde 25) çok gerisinde, ikinci sırada yer alıyorlar” dedi. Kâr marjı açısından da sonuncu oldular.


Sektör uzmanları, Alman otomotiv tedarikçilerinin 2019’dan bu yana dünya pazar payında yüzde 2,7 puan kaybettiğini yazdı; “daha önce 20 yılda zahmetli bir şekilde kazanabildikleri kadar”. Geleceğin teknolojileri ve gelecekteki karlar için yapılan yarışta Asyalı rakipler güçlü bir konumda.


İki Güney Koreli akü üreticisi hemen ilk 30’a girerken, Çinli akü üreticisi CATL, Japon tedarikçi Denso, Hyundai Mobis ve ZF Friedrichshafen’in önünde şimdiden ikinci sırada yer alıyor. Robert Bosch zirvedeki yerini korudu.


Gerçek inovasyonu teşvik edin


Dünya çapında sektör, satışlar açısından geçmiş krizlerden önceki başarılı dönemleri temel alıyor. Ancak artan maliyetleri otomobil üreticilerine yansıtamadıkları için kar marjları düştü. Faiz ve vergi öncesi satışlardan elde edilen kar payı (EBIT marjı) bakımından, Alman tedarikçiler PwC karşılaştırmasında yüzde 3,9 ile son sırada yer aldı.


Neredeyse 16 milyar avroyla “araştırma ve geliştirmeye her zamankinden daha fazla yatırım yapıyorlar” ve mutlak anlamda da zirvede yer alıyorlar. Çalışma yazarı Henning Rennert, “Ancak bu yatırımların meyve vermesi için, pil işinde olduğu gibi köklü trendleri takip etmek yerine, teknoloji gelişimlerini pazar ihtiyaçlarına ve rekabet durumuna daha da yakın bir şekilde yönlendirmeleri gerekiyor” dedi. “Yakalamak için, eski zirvedekilerin yeniden gerçek inovasyonları teşvik etmesi, ölçek ekonomisi elde etmesi ve hızlı bir şekilde yeni büyüme stratejileri geliştirmesi gerekiyor.”


dpa

#Konular