otomobil
Teknik sorun Japonya’da Toyota üretimini durdurdu
Japonya’nın merkezindeki Toyota’daki Toyota Takaoka Fabrikası. Toyota’nın Japonya’daki 14 otomobil fabrikasındaki 28 araç montaj hattının tamamı kapatıldı. Fotoğraf
© -/AP/dpa aracılığıyla Kyodo Haberleri
Toyota rekor kar elde ediyor ancak teknik sorunlar nedeniyle yine geride kalıyor. Bunun bir siber saldırı olabileceği korkusu hızla ortaya çıkıyor.
Japon otomobil devi Toyota’da yaşanan teknik sorunlar, Japonya’da üretimin tamamen durmasına yol açtı. Volkswagen rakibi, bunun sorumlusunun parça siparişini yönetme sistemindeki bir hata olduğunu, bu nedenle üretim için gerekli parçaların artık tedarik edilemeyeceğini açıkladı. Toyota arızanın ne zaman çözüleceğini henüz öngöremiyor.
Olay, Toyota’nın bir siber saldırının hedefi olabileceği korkusunu uyandırdı. Ancak bir sözcü bunun pek olası olmadığını söyledi. Bir soruşturma sürüyor. Toyota hisseleri yüzde 0,2 kayıpla 2.431,5 yen seviyesinde kapandı.
Teknik sorun başlangıçta Toyota’nın Japonya’daki 14 montaj fabrikasının 12’sindeki operasyonları aksattı. Aynı günün ilerleyen saatlerinde grup, Fukuoka’nın güneybatı bölgesindeki Miyata fabrikasında ve Toyota Grubu’na ait küçük otomobil uzmanı Daihatsu’nun Kyoto’daki fabrikasında da faaliyetlerini durdurdu. Bu, Japonya’daki 28 araç montaj hattının tamamını etkiliyor. Aynı teknik sistemi kullanan fabrikalar artık sabah (yerel saat) itibarıyla araç parça siparişlerini işleme alamayacak.
Tedarikçilere yönelik siber saldırı mart ayında üretimi durdurdu
Toyota, yerli tedarikçisi Kojima Industries’in siber saldırı nedeniyle sistem arızası yaşamasının ardından geçen yıl Mart ayında tüm fabrikalarını kapatmak zorunda kalmıştı. Yine Toyota’nın 14 fabrikadaki 28 üretim hattının tamamı etkilendi ve yaklaşık 13.000 aracın üretimi etkilendi. Şirket ayrıca, Toyota’nın merkezi Nagoya limanındaki bir bilgisayar sistemine yapılan siber saldırının liman hizmetlerini iki gün boyunca kesintiye uğratmasının ardından Temmuz ayında faaliyetlerinin bir kısmını geçici olarak askıya almak zorunda kaldı.
Japonya ve Çin arasındaki gerginlik
Tokyo’daki hükümetin geçen perşembe günü Fukushima nükleer santralinden arıtılmış soğutma suyunu tartışmalı bir şekilde denize boşaltmaya başlamasının ardından Japon şirketleri, birkaç gündür Çin’den gelen bir dizi protesto çağrısının hedefi oldu. Sorun o kadar ciddi ki, etkilenen şirketlerin operasyonları ciddi şekilde etkileniyor. Geçtiğimiz yıl Japonya, polis tarafından tespit edilen siber suç vakalarının sayısının 12.000’i aşarak rekor bir sayıya ulaştı; bu sayı önceki yıla göre 160 artış gösterdi. Yalnızca fidye yazılımı saldırılarının sayısı bir önceki yıla göre yüzde 58 arttı.
Toyota bu mali yılın ilk çeyreğinde rekor kar açıkladı. Net kar, Nisan’dan Haziran’a kadar olan üç ayda geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 78 artarak yaklaşık 1,3 trilyon yene (yaklaşık 8,3 milyar euro) ulaştı. Toyota zayıf yenden faydalandı. Ayrıca güçlü bir talep vardı. Rakamlar açıklandığında VW rakibi tüm mali yıl için tahminlerine sadık kaldı. Sonuçta yüzde 5,2 artışla 2,58 trilyon yen kâr elde edilmesi bekleniyor.
dpa
#Konular
Teknik sorun Japonya’da Toyota üretimini durdurdu
Japonya’nın merkezindeki Toyota’daki Toyota Takaoka Fabrikası. Toyota’nın Japonya’daki 14 otomobil fabrikasındaki 28 araç montaj hattının tamamı kapatıldı. Fotoğraf
© -/AP/dpa aracılığıyla Kyodo Haberleri
Toyota rekor kar elde ediyor ancak teknik sorunlar nedeniyle yine geride kalıyor. Bunun bir siber saldırı olabileceği korkusu hızla ortaya çıkıyor.
Japon otomobil devi Toyota’da yaşanan teknik sorunlar, Japonya’da üretimin tamamen durmasına yol açtı. Volkswagen rakibi, bunun sorumlusunun parça siparişini yönetme sistemindeki bir hata olduğunu, bu nedenle üretim için gerekli parçaların artık tedarik edilemeyeceğini açıkladı. Toyota arızanın ne zaman çözüleceğini henüz öngöremiyor.
Olay, Toyota’nın bir siber saldırının hedefi olabileceği korkusunu uyandırdı. Ancak bir sözcü bunun pek olası olmadığını söyledi. Bir soruşturma sürüyor. Toyota hisseleri yüzde 0,2 kayıpla 2.431,5 yen seviyesinde kapandı.
Teknik sorun başlangıçta Toyota’nın Japonya’daki 14 montaj fabrikasının 12’sindeki operasyonları aksattı. Aynı günün ilerleyen saatlerinde grup, Fukuoka’nın güneybatı bölgesindeki Miyata fabrikasında ve Toyota Grubu’na ait küçük otomobil uzmanı Daihatsu’nun Kyoto’daki fabrikasında da faaliyetlerini durdurdu. Bu, Japonya’daki 28 araç montaj hattının tamamını etkiliyor. Aynı teknik sistemi kullanan fabrikalar artık sabah (yerel saat) itibarıyla araç parça siparişlerini işleme alamayacak.
Tedarikçilere yönelik siber saldırı mart ayında üretimi durdurdu
Toyota, yerli tedarikçisi Kojima Industries’in siber saldırı nedeniyle sistem arızası yaşamasının ardından geçen yıl Mart ayında tüm fabrikalarını kapatmak zorunda kalmıştı. Yine Toyota’nın 14 fabrikadaki 28 üretim hattının tamamı etkilendi ve yaklaşık 13.000 aracın üretimi etkilendi. Şirket ayrıca, Toyota’nın merkezi Nagoya limanındaki bir bilgisayar sistemine yapılan siber saldırının liman hizmetlerini iki gün boyunca kesintiye uğratmasının ardından Temmuz ayında faaliyetlerinin bir kısmını geçici olarak askıya almak zorunda kaldı.
Japonya ve Çin arasındaki gerginlik
Tokyo’daki hükümetin geçen perşembe günü Fukushima nükleer santralinden arıtılmış soğutma suyunu tartışmalı bir şekilde denize boşaltmaya başlamasının ardından Japon şirketleri, birkaç gündür Çin’den gelen bir dizi protesto çağrısının hedefi oldu. Sorun o kadar ciddi ki, etkilenen şirketlerin operasyonları ciddi şekilde etkileniyor. Geçtiğimiz yıl Japonya, polis tarafından tespit edilen siber suç vakalarının sayısının 12.000’i aşarak rekor bir sayıya ulaştı; bu sayı önceki yıla göre 160 artış gösterdi. Yalnızca fidye yazılımı saldırılarının sayısı bir önceki yıla göre yüzde 58 arttı.
Toyota bu mali yılın ilk çeyreğinde rekor kar açıkladı. Net kar, Nisan’dan Haziran’a kadar olan üç ayda geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 78 artarak yaklaşık 1,3 trilyon yene (yaklaşık 8,3 milyar euro) ulaştı. Toyota zayıf yenden faydalandı. Ayrıca güçlü bir talep vardı. Rakamlar açıklandığında VW rakibi tüm mali yıl için tahminlerine sadık kaldı. Sonuçta yüzde 5,2 artışla 2,58 trilyon yen kâr elde edilmesi bekleniyor.
dpa
#Konular