Araba: Şangay Otomobil Fuarı: Almanlar e-mobiliteyi yakalamak istiyor

EkoIte

Member
otomobil
Şanghay Otomobil Fuarı: Almanlar e-mobiliteyi yakalamak istiyor





Ziyaretçiler, Şanghay Otomobil Fuarı’nda Volkswagen ID.7 Vizzion’a bakıyor. Fotoğraf

© Ng Han Guan/AP/dpa


Alman üreticiler dünyanın en büyük otomobil pazarındaki sorunlarla boğuşuyor. Şangay’daki otomobil fuarında yeni e-modellerle etkilemek istiyorlar. Ayrıca daha fazla yatırım yapılmalı.





Alman otomobil üreticileri, Çin’deki son derece rekabetçi elektrikli otomobil pazarında yetişmek istiyor. Volkswagen, Salı günü Şanghay’da düzenlenen uluslararası otomobil fuarının açılışında Çin pazarı için elektrifikasyon stratejisinin “son hızda ilerlediğini” duyurdu. CEO Oliver Blume, VW’nin Çin’deki karar verme ve geliştirme süreçlerini hızlandıracağını vurguladı.


Zorlu rekabetin Haberin Detaylarıına karşı, Wolfsburg merkezli şirket, yatırımlarını genişletme niyetinde olduğunu açıkladı. Çin’in Hefei şehrinde tamamen ağa bağlı elektrikli otomobiller için yeni bir geliştirme, yenilik ve tedarik merkezinin inşasına yaklaşık bir milyar avro yatırım yapılacak. Yeni şirkette, yeni ürün ve teknolojilerin geliştirme süreleri yaklaşık yüzde 30 oranında azaltılacak.


Alman otomobil endüstrisi için zor durum


Volkswagen ve Alman otomobil endüstrisi bir bütün olarak Çin’de zor durumda. Çin’de satılan yaklaşık her dört arabadan biri zaten elektrikli. Ancak içten yanmalı motorlardan farklı olarak, birçok Alman markası şimdiye kadar Çin’deki elektrikli otomobillerde neredeyse hiç rol oynamadı. Orada yerel markalar hakim. VW markası, geçtiğimiz günlerde onlarca yıldır elinde tuttuğu Çin’in en büyük otomobil üreticisi unvanını bile kaybetti çünkü yerli rakibi BYD e-segmentteki büyük başarıları sayesinde geçti.


Volkswagen, yeni ID.7’nin dünya prömiyerini ticaret fuarından önceki akşam planlamıştı. Wolfsburg’un Çin’deki yeni elektrikli sedan için büyük umutları var. Mercedes ise lüks markası Maybach’ın tamamen elektrikli versiyonunu ilk kez Şangay’da tanıttı. Mercedes yönetim kurulu üyesi Markus Schäfer Salı günü otomobil fuarının oturum aralarında e-araba işine bir bakışla “Önemli büyüme oranları göreceğimizden eminiz” dedi.


Sadece BMW iş konusunda iyimser


BMW kendisini Çin pazarında iyi bir konumda görüyor. CEO Oliver Zipse fuarda şirketin konumundan çok memnun olduğunu ve iş konusunda iyimser olduğunu söyledi. Çin’in elektrikli otomobiller için son derece rekabetçi pazarında BMW, tüm Alman premium rakiplerinden daha iyi durumda. Yalnızca ilk çeyrekte, Çin’deki elektrikli araba satışları üç katına çıkarak yaklaşık 19.800’e ulaştı. Böylece grup, elektrikli premium araçlar alanında yüzde on civarında bir pazar payına sahip oluyor.


Bununla birlikte, tüm premium pazarın aksine, BMW elektrikli otomobillerde lider bir konuma sahip değil. Örneğin Tesla ve Çinli marka Nio, son zamanlarda Almanların önündeydi.


Audi yetişmek istiyor


Audi, şimdiye kadar durgun olan elektrikli otomobil işine yetişmek istiyor. Audi patronu Markus Duesmann Salı günü otomobil gösterisinin kenarlarında “Çin pazarını olumlu görmeye devam ediyoruz” dedi. Son zamanlarda elektrikli otomobiller, Çin otomobil pazarındaki satışların yüzde 25’ini oluşturdu. Ancak Audi, bu segmentte hala neredeyse hiç araç satmıyor ve yalnızca küçük bir pazar payına sahip. Duesmann’a göre Audi, araç yelpazesini önemli ölçüde genişletmeyi planlıyor. Yalnızca önümüzdeki üç yıl içinde, tamamen elektrikli on model planlanıyor. Duesmann, “Bu, konumumuzu önemli ölçüde iyileştirecek” dedi. Audi, premium elektrikli otomobil segmentinde “çok önemli bir rol” oynadığını iddia ediyor.


Endüstri uzmanı Ferdinand Dudenhöffer, Almanların büyük zorluklarla karşı karşıya olduğunu görüyor. Yalnızca Mart ayında, Çin’de saf yanmalı motorların satışları yaklaşık yüzde bir düşerken, saf elektrikli otomobillerin ve plug-in hibrit tahrikli (NEV) araçların satışları dörtte birden fazla arttı. Dudenhöffer’e göre Almanlar, Çin pazarındaki fiyat savaşından da rahatsız. “Tesla ve Çin, fiyat ve maliyet rekabetinde avantaja sahip” dedi.


Endüstri uzmanı büyük zorluklar görüyor


Çin’de içten yanmalı motorlarla hâlâ çok para kazanılabiliyor. Ancak müşteri kaybetmek istemiyorsanız, elektrikli otomobiller için önemli fiyat ve marj tavizleri vermeniz gerekiyor” dedi. Dudenhöffer, Batılı otomobil üreticilerinin elektrikli otomobiller için üretim süreçlerini yeniden ayarlamak zorunda kalacaklarını söyledi. Mevcut fiyat ve üretim stratejisiyle devam eden herkes müşteri kaybeder.


dpa

#Konular