otomobil
PwC: Alman otomobil üreticileri elektrikli otomobil satışlarında yetişiyor
PwC araştırmasına göre Alman otomobil üreticileri son dönemde elektrikli otomobil satışlarını önemli ölçüde artırmayı başardı. Fotoğraf
© Marco Rauch/dpa
Çin’deki elektrikli otomobil pazarı oldukça rekabetçi. Yapılan bir analize göre Alman üreticiler son dönemde ilerleme kaydetmeyi başardı. Satışlar önemli ölçüde arttı.
Alman otomobil üreticileri elektrikli otomobil satışında zemin hazırlıyor. Yönetim danışmanlığı PwC tarafından yapılan bir araştırmaya göre, yılın ilk dokuz ayında satışları küresel pazarın neredeyse iki katı kadar hızlı arttı.
Alman üreticiler saf akülü arabalarının (BEV) satışlarını dünya çapında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 63 artırdı. Genel pazar yüzde 33 büyüdü. Araştırmaya göre Çin’de Alman üreticiler yüzde 39 oranında gelişirken, Çin BEV pazarı yüzde 26 büyüdü. PwC endüstri uzmanı Felix Kuhnert, bu nedenle bu zorluğu kabul ettiklerini ve “cesur ve teknik açıdan mükemmel modellerle geri döneceklerini” söyledi.
Ancak pazar liderleriyle aradaki fark hala büyük: Alman otomobil üreticileri birlikte Ocak’tan Eylül’e kadar Çin’de 200.000 adet BEV sattı. Tesla, SUV Model Y’yi tek başına neredeyse 280.000 kez orada sattı. PwC’deki sektör uzmanları, önümüzdeki yıl küresel BEV satışlarının Alman otomobil üreticileri için yüzde 40, Çinli otomobil üreticileri için ise yüzde 31 oranında artmasını bekliyor.
Hibritlere daha fazla talep
Almanya’nın aksine, plug-in hibritlere (PHEV) olan talep dünya çapında güçlü bir şekilde artıyor. Çin, ABD, Fransa, İtalya ve Büyük Britanya’da üçüncü çeyrekte içten yanmalı motorlu ve elektrikli motorlu otomobillerin satışlarındaki artış, tamamen elektrikli otomobillerin satışlarını geçti. Araştırmaya göre Çin’de PHEV kayıtları geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 71, BEV satışları ise yüzde 16 arttı. Yönetim danışmanları, pazar payı mücadelesinde plug-in hibritlerin orta vadede yeniden daha güçlü bir rol oynayabileceğini yazdı.
Avrupa’daki BEV pazarında kuzey-güney ayrımı bekleniyor: Almanya, Fransa ve Büyük Britanya’da elektrikli araçlar yüzde 16’nın üzerinde pazar payıyla kitlesel pazara ulaştı, ancak İtalya ve İspanya’da henüz yüzde 4 ve yüzde 6 ile değil.
dpa
#Konular
PwC: Alman otomobil üreticileri elektrikli otomobil satışlarında yetişiyor
PwC araştırmasına göre Alman otomobil üreticileri son dönemde elektrikli otomobil satışlarını önemli ölçüde artırmayı başardı. Fotoğraf
© Marco Rauch/dpa
Çin’deki elektrikli otomobil pazarı oldukça rekabetçi. Yapılan bir analize göre Alman üreticiler son dönemde ilerleme kaydetmeyi başardı. Satışlar önemli ölçüde arttı.
Alman otomobil üreticileri elektrikli otomobil satışında zemin hazırlıyor. Yönetim danışmanlığı PwC tarafından yapılan bir araştırmaya göre, yılın ilk dokuz ayında satışları küresel pazarın neredeyse iki katı kadar hızlı arttı.
Alman üreticiler saf akülü arabalarının (BEV) satışlarını dünya çapında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 63 artırdı. Genel pazar yüzde 33 büyüdü. Araştırmaya göre Çin’de Alman üreticiler yüzde 39 oranında gelişirken, Çin BEV pazarı yüzde 26 büyüdü. PwC endüstri uzmanı Felix Kuhnert, bu nedenle bu zorluğu kabul ettiklerini ve “cesur ve teknik açıdan mükemmel modellerle geri döneceklerini” söyledi.
Ancak pazar liderleriyle aradaki fark hala büyük: Alman otomobil üreticileri birlikte Ocak’tan Eylül’e kadar Çin’de 200.000 adet BEV sattı. Tesla, SUV Model Y’yi tek başına neredeyse 280.000 kez orada sattı. PwC’deki sektör uzmanları, önümüzdeki yıl küresel BEV satışlarının Alman otomobil üreticileri için yüzde 40, Çinli otomobil üreticileri için ise yüzde 31 oranında artmasını bekliyor.
Hibritlere daha fazla talep
Almanya’nın aksine, plug-in hibritlere (PHEV) olan talep dünya çapında güçlü bir şekilde artıyor. Çin, ABD, Fransa, İtalya ve Büyük Britanya’da üçüncü çeyrekte içten yanmalı motorlu ve elektrikli motorlu otomobillerin satışlarındaki artış, tamamen elektrikli otomobillerin satışlarını geçti. Araştırmaya göre Çin’de PHEV kayıtları geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 71, BEV satışları ise yüzde 16 arttı. Yönetim danışmanları, pazar payı mücadelesinde plug-in hibritlerin orta vadede yeniden daha güçlü bir rol oynayabileceğini yazdı.
Avrupa’daki BEV pazarında kuzey-güney ayrımı bekleniyor: Almanya, Fransa ve Büyük Britanya’da elektrikli araçlar yüzde 16’nın üzerinde pazar payıyla kitlesel pazara ulaştı, ancak İtalya ve İspanya’da henüz yüzde 4 ve yüzde 6 ile değil.
dpa
#Konular