Araba krizi: VW lokasyonları tehlikede mi? Bir bakışta on işe yarar

EkoIte

Member
Araba krizi
VW lokasyonları tehlikede mi? Bir bakışta on işe yarar






Mevcut bağlantıyı kopyala







Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi VW, tesislerinin kapanmasıyla tehdit ediliyor. On fabrikadan en az üçünün hedef listesinde olduğu söyleniyor. Bir envanter.


Volkswagen ilk kez Almanya'da fabrika kapanışlarını görebildi. İş konseyi patronu Daniela Cavallo'ya göre en az üç lokasyon inceleme altında. “Handelsblatt”a göre VW bunu Emden, Osnabrück ve Dresden için özel olarak hesapladı. Ancak henüz hiçbir şeye karar verilmedi. Grubun kendisi henüz bu konuda herhangi bir bilgi sağlamadı. Cavallo'ya göre bu durum her işi etkileyebilir: “Kimse güvende değil!”





Peki Almanya'daki on lokasyon şu ana kadar nasıl konumlandırıldı? Genel bakış:





Emden'deki VW fabrikası 50 yıl boyunca öncelikli olarak tek bir modelle ilişkilendirildi: 1974'ten itibaren montaj hattından çıkan Passat. VW bu tesisi on yıl önce açmıştı – özellikle de limana erişim nedeniyle. Şu anda 8.600 çalışanı bulunan fabrika artık tamamen elektrikle çalışan bir lokasyona dönüştürüldü. VW, 2020'den bu yana bir milyar Euro'nun üzerinde yatırım yaptı. Passat'ın yerine artık ID.4 ve ID.7 üretiliyor. Elektrikli otomobillere olan talebin zayıf olması nedeniyle üretim hatları geçici olarak durduruldu. “Handelsblatt”a göre VW, kapanıştan elde edilecek olası tasarrufları yılda 600 milyon euro olarak tahmin ediyor.





Eski Karmann lokasyonu, önceki üstü açık fason üreticinin iflas etmesinden sonra 2009 yılında Volkswagen'e geldi. Şu anda yaklaşık 2.300 çalışanı olan tesis bir kez daha belirsiz bir gelecekle karşı karşıya. T-Roc Cabrio'ya ek olarak araçlar şu anda öncelikli olarak kardeş şirket Porsche: Boxster ve Cayman için üretiliyor. Ancak Ekim ayının başında Porsche, elektrikli spor otomobiller için beklenen takip emrini iptal etti. IG Metall, T-Roc Cabrio ve iki Porsche yanmalı motorunun 2026 yılı başında kullanımdan kaldırılmasıyla fabrikanın bir sonraki modelinin olmayacağı konusunda uyarıyor. “Handelsblatt”a göre VW, kapanma durumunda 130 milyon Euro tasarruf bekliyor.






En genç ve aynı zamanda en küçük VW lokasyonu: Dresden'deki “Gläserne Manufaktur”. 2001 yılında lüks Phaeton modeli için kurulan bu proje, o zamanın CEO'su Ferdinand Piëch'in prestijli bir projesiydi. Ancak 2016'da VW, düşen satış rakamları karşısında ipi çekti. O zamandan beri fabrika ve 340 çalışanı yeni bir amaç bulmakta zorlanıyor. ID.3, 2021'in başından beri az sayıda üretiliyor. VW artık açıkça Dresden'deki araç üretimini sonlandırmayı düşünüyor. VW'nin “Handelsblatt”a göre beklediği olası tasarruf: Yılda 60 milyon euro.



Mittelland Kanalı üzerindeki VW ana fabrikası, dünyanın en büyük bağlantılı otomobil fabrikası olarak kabul ediliyor. Tesisler 6,5 kilometrekarelik bir alanı kapsıyor ve VW genel merkezinde yaklaşık 62.000 çalışan çalışıyor. Fabrika ve Wolfsburg şehri, daha sonra VW Beetle olacak olan “KdF-Wagen”in üretimi için 1938 yılında kuruldu. Bugün Golf, Tiguan ve Touran burada üretiliyor. Yıllık yaklaşık 500.000 araçlık üretimle sitenin yalnızca yarısı dolu. VW, 2023 yılında Wolfsburg'da elektrikli otomobillere yönelik başka bir fabrikanın inşaatını iptal etti.





Hannover, grubun 1956'daki ikinci Almanya fabrikasıydı. Altı yıl önce, ilk VW Transporter Wolfsburg'daki montaj hattından çıktı. Artık “Bulli”nin kendi yeri var. Taşıyıcı, altıncı neslin 2024 ortasında aşamalı olarak kullanımdan kaldırılmasına kadar Hannover'deki en önemli model olarak kaldı. Bugün Multivan ve 2022 yılında piyasaya sürülecek olan tamamen elektrikli ID burada üretiliyor. Vızıltı. Konumda yaklaşık 14.700 çalışan bulunmaktadır. 2020 yılından bu yana, işten çıkarmalar olmadan, boş pozisyonlar doldurulmayarak personel azaltımına gidildi. O zamandan bu yana 3.000 iş kaybedildi ve 2029 yılına kadar 2.000 kişinin daha işini kaybetmesi bekleniyor.





August Horch, Audi markasının temel taşını 120 yıl önce burada attı ve Trabant küçük otomobili Doğu Almanya döneminde Zwickau'da üretildi. Yeniden birleşmenin ardından VW şehrin eteklerinde yeni bir fabrika inşa etti. Bugün yaklaşık 9.500 çalışanıyla grup içinde e-mobilitenin amiral gemisi olarak kabul ediliyor. Bu amaçla otomobil fabrikası, 2020 yılına kadar yaklaşık 1,2 milyar avroluk bir maliyetle grupta ilk kez tamamen elektrik enerjisine dönüştürüldü. Emden gibi Zwickau da elektrikli otomobillere olan talebin zayıf olmasından sıkıntı çekiyor. Zaten vardiyalar iptal edildi ve geçici çalışanların sözleşmeleri uzatılmadı.



Kassel'deki Volkswagen fabrikası Kassel'de değil, yakınlardaki Baunatal'da. 1958 yılında kurulan tesis, şu anda grubun dünyadaki en büyük parça fabrikası ve 16.800 çalışanıyla Wolfsburg'dan sonra Almanya'nın en büyük VW lokasyonu. İçten yanmalı motorlar için şanzıman ve egzoz sistemleri, elektrikli modeller için ise elektrik motorları üretilmektedir. Gövde ve şasi parçaları da kendi dökümhanemizde üretilmektedir. Lokasyon aynı zamanda dünya çapında VW, Audi, Škoda ve Seat markalarına ait orijinal parçaların satıldığı Avrupa'nın en büyük yedek parça deposuna da sahiptir.





Bugünün Braunschweig'deki parça fabrikası şimdiye kadarki en eski VW fabrikası olarak kabul ediliyor. Gelecekteki otomobil üretimine yönelik aletlerin üretimi, Wolfsburg'daki ana fabrikadan önce 1938 yılında burada başladı. Bugün tesiste yaklaşık 7.200 kişi çalışıyor ve diğer ürünlerin yanı sıra akslar, fren diskleri ve direksiyon sistemleri de üretiliyor. Üretim şehirdeki üç lokasyonda gerçekleştiriliyor. Braunschweig, e-mobilitede de önemli bir rol oynuyor: 2013'ten bu yana, akü sistemleri burada teslim edilen hücrelerden oluşturuluyor ve daha sonra e-arabalara takılıyor.





Grubun en büyük şantiyesi şu anda Salzgitter'de bulunuyor: Grubun ilk akü hücresi fabrikası mevcut motor fabrikasının hemen yanına inşa ediliyor. Üretimin 2025'te başlaması planlanıyor ve VW'nin açıkladığı gibi Salzgitter daha sonra “motor kontrol ünitesinden hücre kontrol ünitesine dönüşecek”. Bu, şu anda 6.350 çalışanı bulunan lokasyonun ikinci büyük dönüşümü. Fabrika 1970 yılında yeni bir VW modeli üretmek için kuruldu ve bu model o zamanlar sadece orta düzeyde satıldı. Beş yıl sonra VW burayı bir motor fabrikasına dönüştürdü. 2023 yılında 800.000'den fazla benzinli ve dizel motor üretildi.



Volkswagen'in Chemnitz'e katılımı yeniden birleşmeden önce başladı. Doğu Almanya'daki Trabant, Wartburg ve Barkas modelleri için VW dört zamanlı motorlar, 1988'den beri burada lisans altında üretiliyor. Her şey o zamanın Chemnitz yerlisi olan VW CEO'su Carl Hahn tarafından yönetiliyordu. Almanya'nın birleşmesinden sonra Volkswagen motor fabrikasını devraldı. Zwickau'nun aksine, konum hâlâ tamamen yanmalı motorlara bağlı. Geçen yıl 1.800 çalışan, yalnızca benzinli motorlar için 690.000 motor üretti.



dpa