Analiz: Gelecekte yalnızca yeni teknoloji ile otomobil üreticileri için yüksek karlar

EkoIte

Member
analiz
Sadece yeni teknoloji ile gelecekte otomobil üreticileri için yüksek karlar





Otomobil endüstrisi: Ana endüstrinin iklime daha az zarar veren sürücülere dönüştürülmesi çok büyük harcamalar gerektiriyor. Fotoğraf

© Sina Schuldt/dpa


E-mobilite, otonom sürüş, yazılım ve hizmetlerin temel alanları, otomotiv endüstrisinin geleceğini oluşturacak. Ancak sağlayıcılar bununla ne zaman para kazanıyor? İçten yanmalı motor için işler kasvetli görünüyor.





Sektör gözlemcilerine göre, otomobil endüstrisinin ve tedarikçilerinin istikrarlı karlar elde edebilmeleri için yeni teknolojilere ve iş modellerine yatırım yapmaları birkaç yıl daha alacak.


Boston Consulting Group (BCG), içten yanmalı motorlara sahip modellerin her durumda giderek daha zor zamanlar geçireceğine inanıyor. Yakın tarihli bir analizde, 2035’te sektördeki büyümenin neredeyse tamamının e-mobilite, otonom sürüş, yazılım ve ulaşım hizmetlerinden geleceğini varsayıyor. Kâr marjı kısa vadede yine düşecek olsa da, uzun vadede BCG uzmanları bunu ortalama yüzde 6’nın üzerinde görüyor.


Tadilat büyük masraflar gerektirir


Çekirdek endüstrinin iklime daha az zarar veren sürücülere dönüştürülmesi ve artan ağ oluşturma, çok büyük harcamalar gerektiriyor. Sektördeki birçok oyuncu, sonunda bunun ekonomik açıdan da değerli olduğuna inanıyor. Bireysel, giderek makine tarafından kontrol edilen arabaların ulaşım sisteminin geri kalanıyla birleşmesi bu nedenle yeni bir süper endüstri yaratabilir – BCG, önümüzdeki on yılın ortasında toplam cirosu 8,3 trilyon ABD doları ve toplam karı ile hesaplıyor. 524 milyar ABD doları (490 milyar avro). Uzmanlar, binek otomobiller ve hafif ticari araçlar için beklentileri analiz etti.


Pek çok durumda, çevreciler çok daha hızlı ve daha kararlı bir değişim çağrısında bulunuyorlar ve iş dünyasındaki çalkantı, vasıflı işçiler ve daha fazla vasıflandırma alanlarında büyük kesintiler içeriyor. BCG’nin beklentilerine göre, bileşenlerinde ve üretim teknolojisinde, özellikle küçük tedarikçilerin hâlâ uzmanlaştığı geleneksel dizel ve benzinli motorların fiili olarak artık bir geleceği yok. Danışmanlar, 2035 yılına kadar, fişli hibrit sistemler de dahil olmak üzere, geleneksel alandaki önceki kârların yüzde 60 oranında düşebileceğine inanıyor.


Çin ve ABD ile bağlantı


Avrupa otomotiv endüstrisindeki firmaların da gelecek vaat eden alanlarda Çin ve ABD ile temasını kaybetmemek için acele etmesi gerekecekti. Ek işlerin çoğu her iki ülkede de beklenirken, Avrupa’da muhtemelen kazançlarda daha ılımlı artışlar düşünülebilir.


Analistler, son zamanlarda mikroçiplerle ilgili teslimat sorunları nedeniyle de keskin bir şekilde düşen satışları göz önünde bulundurarak şunları vurguladılar: “Klasik karlardaki düşüş, özellikle genel satışlarda daha fazla büyüme görmediğimiz gelişmiş otomobil pazarlarında belirgin olacak. ABD ve Avrupa.” Genel olarak, önümüzdeki birkaç yıl içinde ihtiyaç duyulan şey, “araçların nasıl tasarlandığını, üretildiğini, satıldığını, bakımını ve çalıştırıldığını yeniden düşünmek için cesur, proaktif adımlar”.


dpa