Altyapı
İnşaat sektörü “trafik çöküşüyle” mücadele etmek için araç geçiş ücreti talep ediyor
Mevcut bağlantıyı kopyala
Köhne yollar, köhne köprüler: Almanya'da ulaşım altyapısında yatırım eksikliği var. İnşaat sektörüne göre iyi bilinen bir konsept, gelişmeyi beraberinde getirebilir.
İnşaat sektörünün ana derneği (HDB), araba geçiş ücreti talep ediyor ve harap yollar göz önüne alındığında trafikte çökme uyarısında bulunuyor. HDB genel müdürü Tim-Oliver Möller “Bild”e yaptığı açıklamada, geçiş ücretinin yılda yaklaşık üç milyar avro getirebileceğini söyledi. “Gelir yalnızca yol inşaatına aktarılmalıdır.” Möller'e göre geçiş ücreti gerekli çünkü otoyollar ve federal otoyollar kötü durumda. “Onları yeterince finanse etmek için yılda yaklaşık on milyar avroya ihtiyacımız var. Şu anda sekiz milyarın altında.” Möller, geçiş ücretleri olmadan Almanya'nın “trafik çöküşüyle” karşı karşıya kalacağı konusunda uyardı.
Möller'e göre Avusturya modelini temel alan hikayeler pratik olacaktır. Buna karşılık sürücülerin yükünü hafifletmek için madeni yağ veya taşıt vergisi düşürülebilir.
Sözde iktisatçılar da ulaştırma altyapısına yapılacak yatırımları güvence altına almak için bir bedel ödetmişlerdi. Ancak proje FDP tarafından reddedildi. CSU tarafından planlanan geçiş ücreti 2019 yılında Avrupa Adalet Divanı tarafından durduruldu.
dpa
İnşaat sektörü “trafik çöküşüyle” mücadele etmek için araç geçiş ücreti talep ediyor
Mevcut bağlantıyı kopyala
Köhne yollar, köhne köprüler: Almanya'da ulaşım altyapısında yatırım eksikliği var. İnşaat sektörüne göre iyi bilinen bir konsept, gelişmeyi beraberinde getirebilir.
İnşaat sektörünün ana derneği (HDB), araba geçiş ücreti talep ediyor ve harap yollar göz önüne alındığında trafikte çökme uyarısında bulunuyor. HDB genel müdürü Tim-Oliver Möller “Bild”e yaptığı açıklamada, geçiş ücretinin yılda yaklaşık üç milyar avro getirebileceğini söyledi. “Gelir yalnızca yol inşaatına aktarılmalıdır.” Möller'e göre geçiş ücreti gerekli çünkü otoyollar ve federal otoyollar kötü durumda. “Onları yeterince finanse etmek için yılda yaklaşık on milyar avroya ihtiyacımız var. Şu anda sekiz milyarın altında.” Möller, geçiş ücretleri olmadan Almanya'nın “trafik çöküşüyle” karşı karşıya kalacağı konusunda uyardı.
Möller'e göre Avusturya modelini temel alan hikayeler pratik olacaktır. Buna karşılık sürücülerin yükünü hafifletmek için madeni yağ veya taşıt vergisi düşürülebilir.
Sözde iktisatçılar da ulaştırma altyapısına yapılacak yatırımları güvence altına almak için bir bedel ödetmişlerdi. Ancak proje FDP tarafından reddedildi. CSU tarafından planlanan geçiş ücreti 2019 yılında Avrupa Adalet Divanı tarafından durduruldu.
dpa