Almanya'daki tren istasyonları
Özel istasyonlar: Çürümekten nasıl kurtulurlar?
Mevcut bağlantıyı kopyala
Deutsche Bahn bir zamanlar yüzlerce istasyon binası satmıştı. Bugün ülke çapında yalnızca neredeyse dörtte birine ait. Kabul salonlarının çoğu özel mülkiyettedir, ancak hepsi değil.
Deutsche Bahn'ın artık Almanya'daki yaklaşık 2.900 istasyon salonunun çoğu üzerinde herhangi bir kontrolü bulunmuyor. Federal grup 2000'li ve 2010'lu yıllarda birçok resepsiyon binasını sattıktan sonra, Allianz İlgi Derneği'nin değerlendirmesine göre artık gayrimenkulün dörtte birine bile sahip değil. Beşte birinden biraz fazlası belediye mülkiyetinde, yarısından fazlası ise özel mülkiyette. Binalar genellikle çürümeye terk ediliyor ancak buna karşı çıkan girişimler de var.
Mecklenburg-Batı Pomeranya'da yüzde 80'den fazla özel tren istasyonu
Derneğin değerlendirmesinin de gösterdiği gibi, tren istasyonlarının özel mülkiyeti özellikle Doğu Almanya'da yaygındır. Mecklenburg-Batı Pomeranya lider konumdadır. Yaklaşık 130 istasyon binasının 100'den fazlası özel mülkiyete ait olup, bu oran yüzde 80'den fazladır. Saksonya-Anhalt, Saksonya, Thüringen ve Brandenburg'da istasyonların mülkiyeti benzerdir. Bunun istisnası Berlin'dir. Burada, Deutsche Bahn'a veya sahibi federal hükümete ait 100 tren istasyonunun neredeyse tamamı hâlâ buranın bir parçası.
Tren bir zamanlar istasyon salonlarını düzinelerce kez satmıştı. Çoğu belediyenin eline geçti. Ancak özel alıcılar da greve çıktı. Bazı durumlarda, tren istasyonlarını Allianz'ın demiryolu başına belirlediği şekilde ayrı ayrı satmak için bütün paketler halinde satın aldılar. Dernek, bu nedenle binaların kime ait olduğuna dair ayrıntılı bir genel bakışın bulunmamasını eleştiriyor.
Almanya'daki her tren istasyonunun resepsiyon binası yoktur. Deutsche Bahn'ın ülke çapında trenlerle ulaşılan yaklaşık 5.700 durağı bulunmaktadır.
Bahn artık satışı durdurdu
Özel mülk sahipleri binaları genellikle klasik demiryolu işletmeleri için değil, özel veya ticari amaçlarla dönüştürürler. Birçok yerde sizi çürümeye bırakacaksınız. Bunun pek çok örneğinden biri Mecklenburg-Batı Pomeranya'daki, uzun yıllardır hizmet dışı olan ve yeniden düzenlenen Malchow istasyonudur.
Birkaç yıl önce demiryolu satışı durdurdu. Sadece 700'e yakın resepsiyon binası onların elinde. Envanterin, genel yenileme adı verilen süreç kapsamında, 2027 yılına kadar toplam 200 adet olmak üzere kademeli olarak yenilenmesi planlanıyor. Ancak grup, tren istasyonlarını geri satın almayı planlamıyor.
Bu nedenle Allianz Pro Schiene, özel sektör ve belediye sahiplerinden, tren istasyonlarının demiryolu taşımacılığı için bakımını yapmaları veya yeniden uygun hale getirmeleri için teşvik talep ediyor. Dernek Genel Müdürü Dirk Flege, “Trafik cirosu, daha fazla tren yolcusu için tren istasyonlarımızın olmasını da içeriyor” dedi. “Bu aynı zamanda gezginlerin ihtiyaçlarını karşılayan çekici resepsiyon binaları anlamına da geliyor.” İlgili kullanım konseptlerinin geliştirilmesi ve uygulanması için mali ve organizasyonel desteğe ihtiyaç vardır. Federal hükümetin burada özellikle görevi var.
Bölgesel girişimler sahiplerini desteklemek istiyor
Bunun için bölgesel düzeyde girişimler mevcut; örneğin Berlin-Brandenburg Taşımacılık Birliği (VBB). “Bahnhof Yetkinlik Merkezi” ile ilgili sahiplerin aynı zamanda binaların demiryolu taşımacılığı anlamında daha da geliştirilmesi konusunda iletişim ve destek bulabilecekleri bir portal oluşturdu. Portaldaki bir düzine Brandenburg en iyi uygulama örneği bunun nasıl olabileceğini gösteriyor.
Kuzey Ren-Vestfalya'da demiryolu alanı geliştirme şirketi olarak adlandırılan şirket, ilgilenen sahipler için bir irtibat noktası olarak hizmet ediyor. Buradaki modelin “başarılı bir dönüşümün temel yapı taşları olarak kabul edilebilecek şehir planlaması ve trafik çekiciliğine ilişkin sayısız mükemmel örnek” ürettiği belirtiliyor. Allianz, bu tür girişimlerin acilen güçlendirilmesi ve desteklenmesi gerektiğini söylüyor.
dpa
Özel istasyonlar: Çürümekten nasıl kurtulurlar?
Mevcut bağlantıyı kopyala
Deutsche Bahn bir zamanlar yüzlerce istasyon binası satmıştı. Bugün ülke çapında yalnızca neredeyse dörtte birine ait. Kabul salonlarının çoğu özel mülkiyettedir, ancak hepsi değil.
Deutsche Bahn'ın artık Almanya'daki yaklaşık 2.900 istasyon salonunun çoğu üzerinde herhangi bir kontrolü bulunmuyor. Federal grup 2000'li ve 2010'lu yıllarda birçok resepsiyon binasını sattıktan sonra, Allianz İlgi Derneği'nin değerlendirmesine göre artık gayrimenkulün dörtte birine bile sahip değil. Beşte birinden biraz fazlası belediye mülkiyetinde, yarısından fazlası ise özel mülkiyette. Binalar genellikle çürümeye terk ediliyor ancak buna karşı çıkan girişimler de var.
Mecklenburg-Batı Pomeranya'da yüzde 80'den fazla özel tren istasyonu
Derneğin değerlendirmesinin de gösterdiği gibi, tren istasyonlarının özel mülkiyeti özellikle Doğu Almanya'da yaygındır. Mecklenburg-Batı Pomeranya lider konumdadır. Yaklaşık 130 istasyon binasının 100'den fazlası özel mülkiyete ait olup, bu oran yüzde 80'den fazladır. Saksonya-Anhalt, Saksonya, Thüringen ve Brandenburg'da istasyonların mülkiyeti benzerdir. Bunun istisnası Berlin'dir. Burada, Deutsche Bahn'a veya sahibi federal hükümete ait 100 tren istasyonunun neredeyse tamamı hâlâ buranın bir parçası.
Tren bir zamanlar istasyon salonlarını düzinelerce kez satmıştı. Çoğu belediyenin eline geçti. Ancak özel alıcılar da greve çıktı. Bazı durumlarda, tren istasyonlarını Allianz'ın demiryolu başına belirlediği şekilde ayrı ayrı satmak için bütün paketler halinde satın aldılar. Dernek, bu nedenle binaların kime ait olduğuna dair ayrıntılı bir genel bakışın bulunmamasını eleştiriyor.
Almanya'daki her tren istasyonunun resepsiyon binası yoktur. Deutsche Bahn'ın ülke çapında trenlerle ulaşılan yaklaşık 5.700 durağı bulunmaktadır.
Bahn artık satışı durdurdu
Özel mülk sahipleri binaları genellikle klasik demiryolu işletmeleri için değil, özel veya ticari amaçlarla dönüştürürler. Birçok yerde sizi çürümeye bırakacaksınız. Bunun pek çok örneğinden biri Mecklenburg-Batı Pomeranya'daki, uzun yıllardır hizmet dışı olan ve yeniden düzenlenen Malchow istasyonudur.
Birkaç yıl önce demiryolu satışı durdurdu. Sadece 700'e yakın resepsiyon binası onların elinde. Envanterin, genel yenileme adı verilen süreç kapsamında, 2027 yılına kadar toplam 200 adet olmak üzere kademeli olarak yenilenmesi planlanıyor. Ancak grup, tren istasyonlarını geri satın almayı planlamıyor.
Bu nedenle Allianz Pro Schiene, özel sektör ve belediye sahiplerinden, tren istasyonlarının demiryolu taşımacılığı için bakımını yapmaları veya yeniden uygun hale getirmeleri için teşvik talep ediyor. Dernek Genel Müdürü Dirk Flege, “Trafik cirosu, daha fazla tren yolcusu için tren istasyonlarımızın olmasını da içeriyor” dedi. “Bu aynı zamanda gezginlerin ihtiyaçlarını karşılayan çekici resepsiyon binaları anlamına da geliyor.” İlgili kullanım konseptlerinin geliştirilmesi ve uygulanması için mali ve organizasyonel desteğe ihtiyaç vardır. Federal hükümetin burada özellikle görevi var.
Bölgesel girişimler sahiplerini desteklemek istiyor
Bunun için bölgesel düzeyde girişimler mevcut; örneğin Berlin-Brandenburg Taşımacılık Birliği (VBB). “Bahnhof Yetkinlik Merkezi” ile ilgili sahiplerin aynı zamanda binaların demiryolu taşımacılığı anlamında daha da geliştirilmesi konusunda iletişim ve destek bulabilecekleri bir portal oluşturdu. Portaldaki bir düzine Brandenburg en iyi uygulama örneği bunun nasıl olabileceğini gösteriyor.
Kuzey Ren-Vestfalya'da demiryolu alanı geliştirme şirketi olarak adlandırılan şirket, ilgilenen sahipler için bir irtibat noktası olarak hizmet ediyor. Buradaki modelin “başarılı bir dönüşümün temel yapı taşları olarak kabul edilebilecek şehir planlaması ve trafik çekiciliğine ilişkin sayısız mükemmel örnek” ürettiği belirtiliyor. Allianz, bu tür girişimlerin acilen güçlendirilmesi ve desteklenmesi gerektiğini söylüyor.
dpa