Fikir
Apple geri çekiliyor
Alman otomobil üreticilerine nihayet iyi haber
Zwickau'da VW üretimi: Mobilitenin geleceği söz konusu olduğunda Alman otomobil üreticileri göz ardı edilmemeli
© Uwe Meinhold / Imago Görselleri
kaydeden Timo Pache
1 Mart 2024, 19:43
3 dakika
Gazetecilikte yalnızca kötü haberlerin iyi haber olduğu sıklıkla söylenir. Bu anlamda Apple'ın otomotiv sektöründen çekilmesi Alman otomobil üreticileri için iyi bir haber olacaktır.
Bu makale Capital dergisinden uyarlanmıştır ve on gün boyunca burada mevcuttur. Daha sonra yalnızca www.capital.de adresinden okunabilecektir. Sermaye buna aittir yıldız RTL Almanya'ya.
Bu haftalarda Almanya'ya yarı yarıya iyi haberler gelmesi pek sık olmuyor, özellikle de Alman endüstrisinin merkezini etkilediğinde ve ayrıca sürekli çalkantıların merkezi olan Silikon Vadisi'nden. Ancak teknoloji devi Apple'ın kendi Apple Car'ındaki çalışmalarını beklenmedik bir şekilde durdurduğu haberi bu şekilde yorumlanabilir ve yorumlanabilir.
Kuşkusuz bu haberin Wolfsburg, Stuttgart, Dingolfing ve Ingolstadt'ta bir tezahürat fırtınasını tetiklemesi gerekmiyor. Ancak Alman otomobil üreticilerine yönelik, daha yakından bakmaya değer bazı mesajlar içeriyor.
Elektromobilite
Kitlelere yönelik elektrikli otomobiller: Geleceğin modelleri uygun fiyatlı olmalı
17 Şubat 2024
Her şeyden önce, otomobillerin geliştirilmesinin ve endüstriyel ölçekte üretilmesinin o kadar da önemsiz bir mesele olmadığı fark ediliyor: tasarım, teknoloji ve yazılım arasındaki etkileşim, motorizasyon ve büyük ölçekli seri üretimin koşulları ile lojistiği ve Tedarik zincirleri hızla ilerliyor Bunu öylece sıfırlayamazsınız; bu, en az onlarca yıllık deneyim ve ince ayar gerektirir.
Alman otomobil üreticilerinin taklit edilmesi o kadar kolay değil
Tesla'nın ve ayrıca Avrupa pazarına büyük girişler yapan bazı Çinli otomobil üreticilerinin yükselişinin de gösterdiği gibi, bu imkansız değil. Ancak Alman otomobil üreticilerinin onlarca yıldır uyguladığı (ve bir Apple Car'dan bekleneceği gibi) endüstriyel ölçekte ve bu kadar yüksek düzeyde otomobil üretimini taklit etmek o kadar da kolay değil. Özellikle karlılığı ilave bir koşul olarak eklerseniz: Görünüşe göre Apple bu nedenle planlarını gömdüçünkü 100.000 dolardan daha düşük fiyatlara, Apple yöneticilerinin kendi ürünlerinde alışık oldukları marjlara bile yaklaşan otomobiller üretmenin zor olacağı kabul edildi.
Bu şüphesiz doğrudur; yüzde 25 ila 30'luk marjlara kitlesel pazardaki otomobillerle ulaşılamaz, ancak yalnızca mutlak lüks segmentte elde edilebilir. Ve yüzde 10 ile 15 arasındaki önemli ölçüde daha düşük marjlar bile son derece sportiftir. Öte yandan, özellikle Alman otomobil üreticileri, ürünlerinin gelecekte uygulanabilirliği konusunda giderek artan şüphelere rağmen, otomobillerinden iyi para kazanabileceklerini kanıtlıyor: Örneğin Mercedes, geçen yıl 153 milyar avroluk satış gerçekleştirdi. geriye 14 milyar avroluk iyi bir sonuç kaldı. Net sonuç: grup bir kez daha çoğu analistin tahminini aştı.
Bu, Alman otomobil üreticilerinin çok büyük zorluklarla karşılaşmadığı anlamına gelmiyor. Ancak her şeyden önce, başkalarının sahip olmak isteyeceği ve neredeyse aynı hızla kopyalanamayacak becerilere ve endüstriyel bir öze dayanabilirler. Parlayan figür Elon Musk, şu anda otomobil markası Tesla'da bunu yaşıyor: Tedarik zinciri sorunları, kalite eksiklikleri, hayal kırıklığına uğramış müşteri beklentileri ve önemli maliyet artışları, rekabetçi bir pazarda satışları düşürüyor ve karlılığı azaltıyor. Bu, Tesla ve Musk için normale doğru acı verici bir düşüş olabilir, ancak Alman rakipleri onlarca yıldır oradalar ve bu tür olumsuzluklara ve aksaklıklara çok aşinalar.
Otonom sürüş başarının yalnızca bir kriteridir
Otonom sürüşün ne zaman geleceği ve araba sürerken iPad'de oynayacağımız, film izleyeceğimiz veya çocuklarla oynayacağımız sorusu neredeyse küçük bir oyun. Belki bir noktada bu gerçekleşecektir, ancak daha önce verilen tüm sözlerin fazlasıyla iyimser olduğu ortaya çıktı. Alman otomobil üreticileri bu konuda ne önde ne de çok geride; teknoloji hazır olduğunda her yere gelecektir. Ancak otomobil pazarının geleceğine tek başına karar vermesi pek olası değil.
volkswagen
VW EA 276: Bu araba neredeyse ilk Golf oldu
Tamamen farklı bir görev daha önemli; Alman otomobil şirketlerinin asıl mücadelesi bu: akü teknolojisi. Burada kim ön plana çıkarsa, cazip ürünler ve yüksek marjlar için rekabeti kazanacak. Günümüzün lityum iyon pillerinin pek çok dezavantajı var: nadiren üreticilerinin vaat ettiklerini yerine getiriyorlar, çok pahalılar (bu da arabaları itici kılıyor) ve hemen hemen tüm araba üreticileri teknoloji ve hammadde açısından Çinli üreticilere, özellikle de BYD'ye (şu anda BYD) bağlı. aynı zamanda batı otomobil pazarlarına da güçlü bir giriş yapıyor). Kısacası: Eğer elektrikli otomobil gelecekse ki hakkında söylenecek çok şey var, o zaman Alman üreticilerin yeni pil teknolojilerine yatırım yapması gerekiyor.
Apple'ın reddinden gelen büyük fikir de bu: Arabayla ilgili her şeyi doğru yapmış olsalar bile – üretim, tedarik zincirleri, otonom sürüş – sonuçta Apple'ın başarısı aynı zamanda daha ucuz ve daha iyi pil teknolojisine erişime de bağlıydı. Gelecekteki otomobil pazarındaki marjın belirleneceği yer burasıdır. BMW, Mercedes ve VW'nin de bunu fark etmesi (çok) uzun sürdü. Ama en azından bunu anladılar ve şimdi yatırım yapıyorlar. En iyi pil ve güç depolama teknolojilerine yönelik yarış daha yeni başlıyor; bugün Alman otomobil üreticileri için bir fırsat.
#Konular
Apple geri çekiliyor
Alman otomobil üreticilerine nihayet iyi haber
Zwickau'da VW üretimi: Mobilitenin geleceği söz konusu olduğunda Alman otomobil üreticileri göz ardı edilmemeli
© Uwe Meinhold / Imago Görselleri
kaydeden Timo Pache
1 Mart 2024, 19:43
3 dakika
Gazetecilikte yalnızca kötü haberlerin iyi haber olduğu sıklıkla söylenir. Bu anlamda Apple'ın otomotiv sektöründen çekilmesi Alman otomobil üreticileri için iyi bir haber olacaktır.
Bu makale Capital dergisinden uyarlanmıştır ve on gün boyunca burada mevcuttur. Daha sonra yalnızca www.capital.de adresinden okunabilecektir. Sermaye buna aittir yıldız RTL Almanya'ya.
Bu haftalarda Almanya'ya yarı yarıya iyi haberler gelmesi pek sık olmuyor, özellikle de Alman endüstrisinin merkezini etkilediğinde ve ayrıca sürekli çalkantıların merkezi olan Silikon Vadisi'nden. Ancak teknoloji devi Apple'ın kendi Apple Car'ındaki çalışmalarını beklenmedik bir şekilde durdurduğu haberi bu şekilde yorumlanabilir ve yorumlanabilir.
Kuşkusuz bu haberin Wolfsburg, Stuttgart, Dingolfing ve Ingolstadt'ta bir tezahürat fırtınasını tetiklemesi gerekmiyor. Ancak Alman otomobil üreticilerine yönelik, daha yakından bakmaya değer bazı mesajlar içeriyor.
Elektromobilite
Kitlelere yönelik elektrikli otomobiller: Geleceğin modelleri uygun fiyatlı olmalı
17 Şubat 2024
Her şeyden önce, otomobillerin geliştirilmesinin ve endüstriyel ölçekte üretilmesinin o kadar da önemsiz bir mesele olmadığı fark ediliyor: tasarım, teknoloji ve yazılım arasındaki etkileşim, motorizasyon ve büyük ölçekli seri üretimin koşulları ile lojistiği ve Tedarik zincirleri hızla ilerliyor Bunu öylece sıfırlayamazsınız; bu, en az onlarca yıllık deneyim ve ince ayar gerektirir.
Alman otomobil üreticilerinin taklit edilmesi o kadar kolay değil
Tesla'nın ve ayrıca Avrupa pazarına büyük girişler yapan bazı Çinli otomobil üreticilerinin yükselişinin de gösterdiği gibi, bu imkansız değil. Ancak Alman otomobil üreticilerinin onlarca yıldır uyguladığı (ve bir Apple Car'dan bekleneceği gibi) endüstriyel ölçekte ve bu kadar yüksek düzeyde otomobil üretimini taklit etmek o kadar da kolay değil. Özellikle karlılığı ilave bir koşul olarak eklerseniz: Görünüşe göre Apple bu nedenle planlarını gömdüçünkü 100.000 dolardan daha düşük fiyatlara, Apple yöneticilerinin kendi ürünlerinde alışık oldukları marjlara bile yaklaşan otomobiller üretmenin zor olacağı kabul edildi.
Bu şüphesiz doğrudur; yüzde 25 ila 30'luk marjlara kitlesel pazardaki otomobillerle ulaşılamaz, ancak yalnızca mutlak lüks segmentte elde edilebilir. Ve yüzde 10 ile 15 arasındaki önemli ölçüde daha düşük marjlar bile son derece sportiftir. Öte yandan, özellikle Alman otomobil üreticileri, ürünlerinin gelecekte uygulanabilirliği konusunda giderek artan şüphelere rağmen, otomobillerinden iyi para kazanabileceklerini kanıtlıyor: Örneğin Mercedes, geçen yıl 153 milyar avroluk satış gerçekleştirdi. geriye 14 milyar avroluk iyi bir sonuç kaldı. Net sonuç: grup bir kez daha çoğu analistin tahminini aştı.
Bu, Alman otomobil üreticilerinin çok büyük zorluklarla karşılaşmadığı anlamına gelmiyor. Ancak her şeyden önce, başkalarının sahip olmak isteyeceği ve neredeyse aynı hızla kopyalanamayacak becerilere ve endüstriyel bir öze dayanabilirler. Parlayan figür Elon Musk, şu anda otomobil markası Tesla'da bunu yaşıyor: Tedarik zinciri sorunları, kalite eksiklikleri, hayal kırıklığına uğramış müşteri beklentileri ve önemli maliyet artışları, rekabetçi bir pazarda satışları düşürüyor ve karlılığı azaltıyor. Bu, Tesla ve Musk için normale doğru acı verici bir düşüş olabilir, ancak Alman rakipleri onlarca yıldır oradalar ve bu tür olumsuzluklara ve aksaklıklara çok aşinalar.
Otonom sürüş başarının yalnızca bir kriteridir
Otonom sürüşün ne zaman geleceği ve araba sürerken iPad'de oynayacağımız, film izleyeceğimiz veya çocuklarla oynayacağımız sorusu neredeyse küçük bir oyun. Belki bir noktada bu gerçekleşecektir, ancak daha önce verilen tüm sözlerin fazlasıyla iyimser olduğu ortaya çıktı. Alman otomobil üreticileri bu konuda ne önde ne de çok geride; teknoloji hazır olduğunda her yere gelecektir. Ancak otomobil pazarının geleceğine tek başına karar vermesi pek olası değil.
volkswagen
VW EA 276: Bu araba neredeyse ilk Golf oldu
Tamamen farklı bir görev daha önemli; Alman otomobil şirketlerinin asıl mücadelesi bu: akü teknolojisi. Burada kim ön plana çıkarsa, cazip ürünler ve yüksek marjlar için rekabeti kazanacak. Günümüzün lityum iyon pillerinin pek çok dezavantajı var: nadiren üreticilerinin vaat ettiklerini yerine getiriyorlar, çok pahalılar (bu da arabaları itici kılıyor) ve hemen hemen tüm araba üreticileri teknoloji ve hammadde açısından Çinli üreticilere, özellikle de BYD'ye (şu anda BYD) bağlı. aynı zamanda batı otomobil pazarlarına da güçlü bir giriş yapıyor). Kısacası: Eğer elektrikli otomobil gelecekse ki hakkında söylenecek çok şey var, o zaman Alman üreticilerin yeni pil teknolojilerine yatırım yapması gerekiyor.
Apple'ın reddinden gelen büyük fikir de bu: Arabayla ilgili her şeyi doğru yapmış olsalar bile – üretim, tedarik zincirleri, otonom sürüş – sonuçta Apple'ın başarısı aynı zamanda daha ucuz ve daha iyi pil teknolojisine erişime de bağlıydı. Gelecekteki otomobil pazarındaki marjın belirleneceği yer burasıdır. BMW, Mercedes ve VW'nin de bunu fark etmesi (çok) uzun sürdü. Ama en azından bunu anladılar ve şimdi yatırım yapıyorlar. En iyi pil ve güç depolama teknolojilerine yönelik yarış daha yeni başlıyor; bugün Alman otomobil üreticileri için bir fırsat.
#Konular