Adı dünyanın en zeki öğrencileri listesinde yer alan bir Hintli-Amerikalı dahi “Ailem bana baskı yapmadı” diyor

ParlayanGüneş

New member


NEW YORK: Nataşa Perianayagam13 yaşında Hintli-Amerikalı harika çocuk “dünyanın en parlak” öğrenci listesinde yer alan, ebeveynlerinin, çalışmalarında başarılı olması için ona baskı yapmayarak ona “en iyi desteği” verdiğini söyledi.
New Jersey’deki Florence M Gaudineer Ortaokulunda öğrenci olan Perianayagam, iki yıl üst üste dünyanın “en zeki” öğrenci listesinde seçildi. Johns Hopkins Yetenekli Gençlik Merkezi76 ülkede 15.000’den fazla öğrencinin test sonuçlarına dayanmaktadır.
Perianayagam Salı günü bir röportajda PTI’ye “Ailemin bundan memnun olduğunu biliyorum ve ablam da öyle” dedi.
Bu, genç kızın Johns Hopkins Yetenekli Gençlik Merkezi (CTY) tarafından ikinci kez dünyanın en parlak öğrencisi seçilmesiydi.
2021’de Perianayagam, 2020-21 Yetenek Arama’da CTY’ye katılan 84 ülkeden yaklaşık 19.000 öğrenciden biriydi. CTY Yetenek Arama katılımcılarının yüzde 20’sinden azı CTY Yüksek Onur Ödüllerine hak kazandı.
Üniversite basın açıklamasına göre Perianayagam, 2021-2022 Yetenek Arama yılında CTY’ye katılan 76 ülkeden 15.300 öğrenci arasında yer aldı.
Bu katılımcıların yüzde 27’sinden azı CTY törenine katılmaya hak kazandı ve test puanlarına göre yüksek veya büyük dereceler aldı. Perianayagam, son denemesinde tüm adaylar arasında en yüksek puanı aldı.
Perianayagam, anne ve babasından aldığı destek ve cesaretlendirmeyle ilgili bir soruya “Bence bana verdikleri en iyi destek, bana baskı yapmaları ya da ‘Bunu yapmak zorundasın’ demeleri değildi” dedi. “
Chennai’den olan ailesinin onu testleri yaptırması için zorlamadığını söyledi. “Dış baskı yoktu. Sadece bana bıraktılar. (Sınava) girmek için son güne kadar bekledim. Yeni uyandım ve ‘Tamam, tabii, yapacağım’ diye düşündüm.
Perianayagam, Johns Hopkins Yetenekli Gençlik Merkezi (CTY) sınavına 2021 baharında 5. sınıf öğrencisiyken girmiş olmasının, onu 2022’de bir sonraki seviye sınavına girmeye motive ettiğini söyledi.
“Sınava girdiğiniz için alabileceğiniz iki tür ödül var. Biri Yüksek Şeref, diğeri Büyük Şeref. Böylece geçen yıl yüksek bir onur elde ettim ve ulaşabileceğim başka bir seviye olduğunu biliyordum. Belki bu sefer büyük ödüller alırım diye karar verdim. (Sınava) girdim ve bu sefer büyük ödülü aldım” dedi.
Perianayagam, halihazırda okulda birkaç ileri sınıfa gittiği için testler için “gerçekten hazırlanmadığını” söyledi. “Yani bu beni buna iyi hazırladı. Ayrıca okul dışında biraz daha pratik yaptım” dedi.
Başarısının diğer öğrencilere ilham kaynağı olacağından emin olan Perianayagam, diğer gençlere mesajının şu olduğunu söyledi: “Böyle bir şeyi başarmak istiyorsanız, önce deneyin… ölçebilir. O yüzden şansını dene.”
Geleceğe yönelik planlarını henüz tamamlamayan lise öğrencisi, mimarlık ve bilimin kendisini çok ilgilendiren iki konu olduğunu söyledi.
“Başlangıçta uzun süre mimar olmak istediğimi düşündüm çünkü bir şeyler inşa etmeyi ve matematiği seviyorum. Ve bu iki şey işin içine giriyor… Ama sonra bilimin benim için çok ilginç olduğunu fark ettim. Bu yüzden belki bilimde ya da belki sanatta bir şeyler yaparım’ dedi.
Mühendislik veya mimarlık alanında, Massachusetts Institute of Technology gibi kolejlerde yüksek öğrenimine devam etmek istediğini söyledi.
“Bunu gerçekten düşünmedim çünkü henüz ne yapmak istediğime karar vermedim. Ne yapmak istediğimi bilirsem gidebileceğim iyi bir üniversite olur” dedi.
Perianayagam, ders çalışmadığı zamanlarda müziği sevdiğini ve gitar, keman ve piyano çaldığını söyledi. “Okumayı ve çizmeyi de severim. Bazen arkadaşlarım gelir ya da ablamla bir şeyler yapmaya giderim, böylece boş zamanımı böyle geçiririm” dedi.
2021, Perianayagam’ın sonuçları sözel ve niceliksel bölümlerde gelişmiş 8. Sınıf performansının 90. yüzdelik dilimine eşit ve onu o yıl onur listesine fırlattı. Üniversitenin Pazartesi günü yaptığı basın açıklamasında, bu yıl SAT, ACT, Okul ve Kolej Yetenek Testindeki veya CTY Yetenek Arama kapsamında yaptığı benzer bir değerlendirmedeki olağanüstü performansından dolayı onurlandırıldı.
CTY, dünyanın dört bir yanından ileri düzey öğrencileri belirlemek ve akademik yeteneklerinin net bir resmini sağlamak için üst düzey testler kullandı. Dr. CTY İcra Direktörü Amy Shelton.
“Tutkularını keşfetmek, ödüllendirici ve zenginleştirici deneyimlere katılmak ve topluluklarında ve dünyada olağanüstü şeyler başarmak için bu potansiyeli kullanacakları tüm yolları düşünmek heyecan verici” diye ekledi.