Ranchi: 2012 yılında devlette eğitim kalitesini yükseltmek ve eğitim seviyesini yükseltmek amacıyla kurulan model okulların durumu içler acısı bir tablo çiziyor.
Eyalette kötü yönetim modeli haline gelen toplam 89 model okul var. Eksik öğretmenlerin yanı sıra, bankalar ve ofisler, binalar, altyapı ve hatta okullara giden yollar gibi temel tesislerin eksikliği var. Bu okullara kayıt asgari düzeydedir, bazılarının giriş seviyesi öğrencileri yoktur, yani sınıf VI ve listelerde listelenen öğrenciler için kitap yoktur.
Oturum Haziran ayında başlamasına rağmen henüz öğrencilere kitap dağıtılmadı. Bazı öğrenciler son sınıflarının kitaplarını kullanırken, diğerleri kendi kitaplarını satın almıştır.
Anand Mohan, yönetmen model okul, Angara, şunları söyledi: “Son iki yıldan beri öğrencilere ders kitabı gelmiyor. Oturum Haziran ayında başlamış olmasına rağmen, öğrenciler henüz çalışmak için herhangi bir kitap almadılar. Bu sorunu çözmek için son sınıf öğrencilerinden eski kitaplarını gençlere teslim etmelerini istedik. Bazıları kendi kitaplarını satın aldı.”
model okul, Kanser, bu oturuma VI. sınıftan XI. sınıfa kadar kayıtlı 214 öğrenciye sahiptir, ancak çoğunun hiç kitabı yoktur. Geçip giden öğrenciler tarafından düzenlenen kitaplar varken, hepsinde çalışmaya devam etmek için eski kitaplar yok. Okul müdürü Anand Mishra, çocukların kitapları yoksa derslerinin olumsuz etkilendiğini söyledi. “Devletin ücretsiz kitap verme hükmü varken bu öğrencilerden açık pazardan kitap almalarını isteyemeyiz” dedi.
Model okullarda kitapların yanı sıra temel altyapı da eksiktir. Bina eksikliğinden mobilyaya, okullar her türlü rahatlığa can atıyor. Yeterli sayıda derslik yok ve sınıflar mevcut olduğunda bile harap durumda ve uygun temizlikten yoksun.
Vincentmodel okul müdürü bero, “Öğrenci kendi binamız olmadığı için Proje Kız Lisesi’nde derslere devam ediyor. Binanın inşaatı son yedi yıldır devam ediyor. Burası bir kız okulu olduğu için Model Okul’da erkekler için tuvalet bulunmamaktadır.”
Benzer şekilde, Mandar’daki Model Okulu’ndaki öğrenciler derslerini başka bir okulda alıyorlar.
Bazı model okullarda ayrıca sıra ve sıra yoktur, bu da öğrencileri ders sırasında yere oturmaya zorlar. Namkum Model Okulu Müdürü Shipra Sneha, “Binayı bu yıl almış olmamıza rağmen öğrenciler için sıra veya sıra yok. Öğrenciler derse katılmak için yere oturmak zorundadır.”
TİO ile yapılan görüşmede, Deepak KumarModel Okulu’nun müdürü Bermo, “Okula ulaşım yolu yok. Öğrenciler okula gitmek için bir kanalizasyonun üzerinden atlamak zorunda kalıyor. Yolun ve yeterli altyapının olmaması çocukların okula kaydolmasını engelliyor. Hiçbir okul yok” dedi. VI, VII ve VIII sınıflarına giriş.”
Eğitim Bakanı K Ravi Kumar, model okulların yetersiz kaldığını kabul etmekle birlikte durumu iyileştirmek için çalıştıklarını da söyledi. “Model okullarla ilgili sorunların haritasını çıkarıyoruz. Model okulun binaları önümüzdeki mart ayında hazır olacak. Model okullarla ilgili her türlü sorun gelecek yıla kadar çözülecek.
Eyalette kötü yönetim modeli haline gelen toplam 89 model okul var. Eksik öğretmenlerin yanı sıra, bankalar ve ofisler, binalar, altyapı ve hatta okullara giden yollar gibi temel tesislerin eksikliği var. Bu okullara kayıt asgari düzeydedir, bazılarının giriş seviyesi öğrencileri yoktur, yani sınıf VI ve listelerde listelenen öğrenciler için kitap yoktur.
Oturum Haziran ayında başlamasına rağmen henüz öğrencilere kitap dağıtılmadı. Bazı öğrenciler son sınıflarının kitaplarını kullanırken, diğerleri kendi kitaplarını satın almıştır.
Anand Mohan, yönetmen model okul, Angara, şunları söyledi: “Son iki yıldan beri öğrencilere ders kitabı gelmiyor. Oturum Haziran ayında başlamış olmasına rağmen, öğrenciler henüz çalışmak için herhangi bir kitap almadılar. Bu sorunu çözmek için son sınıf öğrencilerinden eski kitaplarını gençlere teslim etmelerini istedik. Bazıları kendi kitaplarını satın aldı.”
model okul, Kanser, bu oturuma VI. sınıftan XI. sınıfa kadar kayıtlı 214 öğrenciye sahiptir, ancak çoğunun hiç kitabı yoktur. Geçip giden öğrenciler tarafından düzenlenen kitaplar varken, hepsinde çalışmaya devam etmek için eski kitaplar yok. Okul müdürü Anand Mishra, çocukların kitapları yoksa derslerinin olumsuz etkilendiğini söyledi. “Devletin ücretsiz kitap verme hükmü varken bu öğrencilerden açık pazardan kitap almalarını isteyemeyiz” dedi.
Model okullarda kitapların yanı sıra temel altyapı da eksiktir. Bina eksikliğinden mobilyaya, okullar her türlü rahatlığa can atıyor. Yeterli sayıda derslik yok ve sınıflar mevcut olduğunda bile harap durumda ve uygun temizlikten yoksun.
Vincentmodel okul müdürü bero, “Öğrenci kendi binamız olmadığı için Proje Kız Lisesi’nde derslere devam ediyor. Binanın inşaatı son yedi yıldır devam ediyor. Burası bir kız okulu olduğu için Model Okul’da erkekler için tuvalet bulunmamaktadır.”
Benzer şekilde, Mandar’daki Model Okulu’ndaki öğrenciler derslerini başka bir okulda alıyorlar.
Bazı model okullarda ayrıca sıra ve sıra yoktur, bu da öğrencileri ders sırasında yere oturmaya zorlar. Namkum Model Okulu Müdürü Shipra Sneha, “Binayı bu yıl almış olmamıza rağmen öğrenciler için sıra veya sıra yok. Öğrenciler derse katılmak için yere oturmak zorundadır.”
TİO ile yapılan görüşmede, Deepak KumarModel Okulu’nun müdürü Bermo, “Okula ulaşım yolu yok. Öğrenciler okula gitmek için bir kanalizasyonun üzerinden atlamak zorunda kalıyor. Yolun ve yeterli altyapının olmaması çocukların okula kaydolmasını engelliyor. Hiçbir okul yok” dedi. VI, VII ve VIII sınıflarına giriş.”
Eğitim Bakanı K Ravi Kumar, model okulların yetersiz kaldığını kabul etmekle birlikte durumu iyileştirmek için çalıştıklarını da söyledi. “Model okullarla ilgili sorunların haritasını çıkarıyoruz. Model okulun binaları önümüzdeki mart ayında hazır olacak. Model okullarla ilgili her türlü sorun gelecek yıla kadar çözülecek.