RANCHI: Jharkhand okullarındaki III. Sınıf öğrencilerinin yaklaşık %86’sı, en son yıllık eğitim durumu raporu olan II. Sınıf ders kitaplarındaki cümleleri ve kelimeleri okuyamıyor (Asher) dedim.
Çalışma, eyaletteki 24 ilçedeki 720 köyden yaşları üç ile 16 arasında değişen 28.196 öğrenciyi kapsıyordu.
Rapora göre öğrencilerin okuma becerileri kötüleşti. 2022’de, III. Sınıf öğrencilerinin yaklaşık %86’sı, II. Sınıf ders kitaplarındaki kelimeleri tanıyamadı veya cümleleri okuyamadı. Rapora göre, 2018’den beri 3. Sınıf öğrencilerinin sayısı 2. Sınıf okuma materyallerini okuyabiliyor ve iyi okuma becerisine sahip öğrenci sayısı 2022’ye kadar düştü.
Rapor, 2018’e kıyasla öğrencilerin okuma becerilerinde %4,5’lik bir düşüş olduğunu gösteriyor. 2018’de III. sınıf öğrencilerinin yaklaşık %18,7’si II.
Benzer şekilde, 8. Sınıf öğrencilerinin okuma becerileri de düşmüştür. Rapor, eyaletteki VIII. Sınıf öğrencilerinin yaklaşık %34’ünün temel okuma becerilerinden yoksun olduğunu ve cümleleri okuyamadığını ve cümlelerin içeriğini anlayamadığını söyledi. VIII. Sınıf öğrencilerinin sadece %65,1’i cümleleri okuyabiliyor ve anlamlarını anlayabiliyor. Genel olarak, okul çocuklarının temel okuma becerisi 2018’de %66,1’den 2022’de %65,1’e düştü.
2012 verilerine göre öğrencilerin %14,5’i zorlanmadan okuyabilmektedir. 2016 yılında bu sayı %16,2’ye yükselmişti.
Bu arada, V. Sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinde hafif bir gelişme var. 2018’de V. Sınıf öğrencilerinin %34,3’ü metin okuyabiliyordu ve 2022’de bu oran %35,6’ya yükseldi.
Öğretmenler de öğrenciler arasında öğrenme açığı olduğunu kabul ederek bunu Covid-19 pandemisine bağladılar.
Neşim AhmedDevlet Ortaokulu Müdürü Bariatu, şunları söyledi: “Covid-19 salgınının bir sonucu olarak, öğrenciler kelimeleri okuma ve tanıma becerilerini kaybetti. Buna karşı koymak için hükümet, öğrenme açıklarını kapatmak üzere tasarlanmış Stichting Leer- en Rekenboeken ve Gyansetu kitaplarını kullanıma sunmuştur. Kitapların öğrenme açığını kapatmadaki etkinliği oldukça yüksek.”